problemer med samtidige brugere - hvordan ~
Fra : Martin

Dato : 25-07-04 18:18

Jeg er leger med en side, hvor man har mulighed for at foretage
nogle valg(Bilfabrikat samt model).

Når jeg har valgt bilen samt model, gemmes disse data i en
database med update..

Senere på hjemmesiden, kan jeg så kalde bilfabrikat og model
igen, og dermed opsætte nogle regler for at man kun kan f.eks se
billeder af den valgte biltype.

Er der en anden bruger på systemet, så vil han gå ned og
overskrive mine valg i databasen med update, og derved er det de
forkerte billeder der fremkommer på min skærm.

Er der nogen der ved hvordan man løser dette.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-07-04 18:24

Martin wrote:

> [...]
> forkerte billeder der fremkommer på min skærm.
>
> Er der nogen der ved hvordan man løser dette.

Hejsa

Enten skal du prøve at lege med en session eller en cookie. Du finder
noget om begge dele her http://www.html.dk/tutorials/asp

Fordelen ved disse to metoder, at de bliver tilknyttet den enkelte bruger.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen

Fra : Martin

Dato : 25-07-04 19:44

Kasper Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> noget om begge dele her http://www.html.dk/tutorials/asp
>
> Fordelen ved disse to metoder, at de bliver tilknyttet den enkelte bruger.

Hej Kasper

Jeg siger tak for hjælpen - det er utroligt let at bruge, sammenlignet med
alle de timer jeg har brugt på at opbygge mit databasesystem som ikke duer
ved flere samtidig brugere.
(Jeg er nybegynder)

MVH

Martin

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-07-04 20:01

> [...]
> alle de timer jeg har brugt på at opbygge mit databasesystem som ikke duer

Velbekomme. Glad for at kunne hjælpe.

Jeg bruger også tit nogle metoder, som jeg så finder nogle meget lettere
til senere. Det er jo sådan vi lærer.

--

Multimediedesigner
Kasper Christensen