har brug for hjælp ang. hunkat- løbetid - ~
Fra : Rikke

Dato : 25-07-04 09:48

Hej

Jeg har brug for lidt domumentation i forhold til hvornår man sætter
en kat på p-piller efter den har fået killinger som den har født for
13 dage siden og hvor hvornår man kan neutralisere hende (hun kan
formodentligt allerede være gravid igen idet hun går ud?)

håber nogen kan hjælpe inde kl. 14 i eftermiddag

pft.

/Rikke

ps: også gerne lidt information om hvornår de små skal have ormekur,
suplerende føde (og hvad) samt hvornår man giver dem en kattebakke og
lidt om hvorfor man ikke må tage dem fra moderen før de er 12 uger

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-07-04 10:05

Hej Rikke

Mange starter deres hunkat op på p-piller allerede en
uge efter fødslen, det er ikke ualmindeligt at de går i løbetid ret hurtigt
efter.
Ja hvis hun er / har været i løbetid efter fødslen er det muligt at hun er
drægtig igen. I teorien kan hun steriliseres ret hurtigt efter fødslen, men
da det kan have indvirkning på mælkeproduktionen vil de fleste nok vente,
ihvertfald til killingerne spiser selv, omkring 4-6 uge, jeg har altid
foretrukket at vente til killingerne var mindst 10-12 uger, men kattene har
også været inde så jeg har været sikker på at de ikke kunne parres.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : DK-Pisik

Dato : 25-07-04 13:23

<klip>
lidt om hvorfor man ikke må tage dem fra moderen før de er 12 uger
<klip>

Hejsa - der er en ganske god beskrivelse af det her....
http://www.feca.dk/hvorfor_12_uger.htm
håber du kan bruge det til noget.

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 25-07-04 14:13

On 2004-07-25 14:23:11 +0200, "DK-Pisik" <tumling@gmx.net> said:

> Hejsa - der er en ganske god beskrivelse af det her....
> http://www.feca.dk/hvorfor_12_uger.htm
> håber du kan bruge det til noget.

Hej Inger

Supplerer lige med det her fra dyrenes beskyttelse:
http://makeashorterlink.com/?H2F0263E8

Og denne her fra dyrlæge Anna Cramer:
http://www.katlink.dk/artikler/artikel4.html

Har lige terpet det igennem med en bekendt, der havde aftaget et par
killinger på 5 uger (!).. fra en person "der vidste meget om katte, og
mormis savnede dem ikke, det havde hun da ikke gjort de andre gange.."
*arrrggghhh!*

--
Knus fra Ann R

Fra : RJ

Dato : 25-07-04 14:57

Tusind tak for jeres hjælp

Ja jeg ved godt det hele - men skulle bruge nogen agumenter fra andre *SS*

/Rikke