delay
Fra : Michael Sig Birkmose

Dato : 06-05-01 15:50

Fra : Torben Simonsen

Dato : 06-05-01 16:53

Michael Sig Birkmose <msbi00@control.auc.dk> writes:

> Har i nogen ide om hvordan man får et program til at vente
> x miliseconder i c, før det går videre til næste linie?
> Sleep kan kun vente i sekounder - jeg har brug for milisekunder :)

Nu skriver du ikke noget om, hvilket operativsystem du bruger,
men prøv at ta' en "man nanosleep" på dit system og se, om den
ikke giver dig en manualside, du kan bruge til noget.

--
-- Torben.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-05-01 21:13

Den Sun, 6 May 2001 16:50:05 +0200 skrev Michael Sig Birkmose:
> [...]
>i c, før det går videre til næste linie? Sleep kan kun vente i sekounder -

struct timeval tv;

tv.tv_sec=0;
tv.tv_usec=x*1000;
select(NULL,NULL,NULL,&tv);

Burde vist virke på alle *nix.

Mvh
Kent
--
Nu med en e-mail adresse der virker...

Fra : Peter Andersen

Dato : 07-05-01 19:23

In article
<Pine.GSO.4.21.0105061648490.25503-100000@dupond.control.auc.dk>, Michael
Sig Birkmose <msbi00@control.auc.dk> wrote:

> Hej gruppe, Har i nogen ide om hvordan man får et program til at vente x
> miliseconder i c, før det går videre til næste linie? Sleep kan kun
> vente i sekounder - jeg har brug for milisekunder :)

usleep(tid) //tid er tiden i microsekunder

Fra : frank damgaard

Dato : 07-05-01 23:17

Peter Andersen <peter@young-andersen.dk> wrote:

> usleep(tid) //tid er tiden i microsekunder

Hvis den virker som man ønsker, jeg har ikke altid de
bedste erfaringer med usleep().
I linux er nanosleep() bedre.

Og ellers er forslaget med select() ikke værst, og burde
virke på en del unix varianter.
--
Frank Damgaard