TDC bredbånd og opsætning for afsendelse a~
Fra : Kim Bernhart

Dato : 24-07-04 23:11

hej,
Jeg er ved at installere bredbånd, men kan ikke få afsendt mails. Vi har en
mailserver et andet sted end TDC. Det kører igennem en speedstream 5100 +
Dlink 514.

Fandt så nedenstående hos TDC. Kan sagtens hente post, men hvordan skal den
indstilles til at afsende post ?

Hilsen
Kim

Kan jeg have mail og web hostet hos andre udbydere og stadig bruge TDC
Bredbånd?
Ja, dog skal du være opmærksom på, om der er lukket for at bruge en anden
udbyders SMTP mailservere til at sende post. Dette er en helt almindelig
konfiguration, hvis formål er at modvirke SPAM, hvorimod der for det meste
er adgang til at hente post med POP3 protokollen.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-07-04 07:56

Kim Bernhart wrote:

> Fandt så nedenstående hos TDC. Kan sagtens hente post, men hvordan
> skal den indstilles til at afsende post ?

Som der står nedenfor, skal du konfigurere din email klient til at
sende via TDC's mailserver (smtp.mail.dk).

--
Niels Callesøe - dk pfy
496620796F752063616E207265616420746869732C00

Fra : Kim Bernhart

Dato : 25-07-04 08:35

Tak, ja jeg var vist lidt træt igår af at læse om opsætning af trådløst
netværk og sikkerhed. Det er jo logisk, prøver senere idag.
Tak for hjælpen.
Kim