Asus A7V siger: beeep - beep beep -- duut ~
Fra : C. Wiggum

Dato : 24-07-04 20:23

Jeg sidder med et stort problem: mit Asus A7V bundkort med tilhørende
AMD Duron processor er begyndt at sige beep-koder når jeg tænder for
den. I starten var det sjældent det skete, men nu er det i 90% af
tilfældende ved opstart.

Computeren kører ganske glimrende når det endelig lykkes den at
starte.

Opslag i manualen omkring beep-koder giver ikke svar på
beepkombinationen (1 langt beep efterfulgt af 2 korte - pause og en
høj tone samt en dyb tone). Jeg har søgt Internettet tyndt efter hvad
det kan betyde, og det tætteste jeg er kommet på svar er, at 1 lang og
2 korte beep betyder grafikkort problemer. Men jeg har prøvet flere
grafikkort - stadig uden held.

Når det endelig lykkes at starte uden beep, starter den op i BIOS
settings (lidt ligesom når BIOSen er blevet resat).

Jeg har også prøvet at pille RAM kortene ud - teste enkeltvis - men
uden at det har løst mit problem.

Er der andre der har haft lignende problemer eller ved hvad der kan
være galt?

Venlig hilsen

C. Wiggum

Fra : LNC

Dato : 24-07-04 22:02

"C. Wiggum" <julemandenbruger@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden at det har løst mit problem.
>

> Er der andre der har haft lignende problemer eller ved hvad der kan

Kig her :

http://www.computerhope.com/beep.htm

Mvh Lars

Fra : C. Wiggum

Dato : 26-07-04 19:23

> Kig her :
>
> http://www.computerhope.com/beep.htm

Der oversættes 1 langt beep og 2 korte beep med grafikkort fejl. Men
jeg har prøvet at putte et andet grafikkort i som jeg ved virker 100%,
og som bruger PCI mod det oprindelige der kører AGP (så både
grafikkort og AGP port er hermed testet). Men det løser ikke
problemet....

/Wiggum

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-07-04 22:44

On 2004-07-24, C. Wiggum <julemandenbruger@hotmail.com> wrote:
> [...]
> AMD Duron processor er begyndt at sige beep-koder når jeg tænder for
> den. I starten var det sjældent det skete, men nu er det i 90% af

a7v har problemer med mus/tastatur porten. Prøv at stoppe nogle USB enheder
i og start op. Se om det forsvinder.

Thomas

Fra : Nils Emil P. Larsen

Dato : 25-07-04 10:18

On 24 Jul 2004 21:43:53 GMT, "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>a7v har problemer med mus/tastatur porten. Prøv at stoppe nogle USB enheder
>i og start op. Se om det forsvinder.

Hej

Er det ikke K7M, der har det problem eller er det begge? (Slot A)

Nils Emil
--
My reply-address is valid. www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-07-04 20:31

On 2004-07-25, Nils Emil P Larsen <ne-nospam7@post.cybercity.dk> wrote:

> Er det ikke K7M, der har det problem eller er det begge? (Slot A)

K7M har problemer med at starte ved nogle tastaturer.
A7V har problemer med at ps/2 porten. Det havde mit i hvertfald og en
søgning på google gav en del hit tilbage i tidernes morgen.

Thomas