Er det muligt at tilføje tekst til <textar~
Fra : Daniel Valentin

Dato : 24-07-04 17:29

Hey allesammen!
Min kode:
<head>
<script>
skrivlink="<a>"
luklink="</a>"
</script>
</head>
<form name="form1">
<input type="button" value="Link"
Onclick="document.form1.text1.value=skrivlink">
<input type="button" value="Luk Link"
Onclick="document.form1.text1.value=luklink"><br>
<textarea type=text name="text1" rows=10 cols=50>
</textarea>
</htyml>
Mit problem er at onclick sletter hvad der ellers har stået i
boksen. Er det ikke muligt at tilføje teksten i stedet for at
erstatte det?
På forhånd tak for hjælpen!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Julius Madsen

Dato : 24-07-04 19:51

Daniel Valentin wrote:
> [...]
> Mit problem er at onclick sletter hvad der ellers har stået i
> boksen. Er det ikke muligt at tilføje teksten i stedet for at

Gem den nuværende værdi for dit textarea i en variabel og tilføj den nye
værdi med nyvaerdi+=ekstraværdi; og så erstat hele værdien i din
textarea med variablen nyvaerdi.
kunne være noget i den her stil..:

<script language="javascript" type="text/javascript">
function nyvaerdi(extravalue){
document.form1.text1.value+=extravalue;
}
</script>

<form name="form1">
<input type="button" value="Link"
Onclick="nyvaerdi('skrivlink');">
<input type="button" value="Luk Link"
Onclick="nyvaerdi('luklink');"><br>
<textarea type=text name="text1" rows=10 cols=50>
</textarea>
</form>

mvh. Julius Madsen

Fra : Julius Madsen

Dato : 24-07-04 20:00

> [...]
> <input type="button" value="Luk Link"
> Onclick="nyvaerdi('luklink');"><br>
> <textarea type=text name="text1" rows=10 cols=50>
hovsa, var vist lige lidt for hurtigt...

[...]

skal selvfølgelig være

<form name="form1">
<input type="button" value="Link"
Onclick="nyvaerdi('<a>');">
<input type="button" value="Luk Link"
Onclick="nyvaerdi('</a>');"><br>
<textarea type=text name="text1" rows=10 cols=50>
</textarea>
</form>

....det skal måske nok nævnes, at denne kode kun tilføjer <a> / </a> til
sidst i din textarea...altså vil den ikke tage højde for om curseren
f.eks. er flyttet ind i midten af din textarea, så den står imellem
noget tekst. Så vil værdien stadig blive tilføjet efter alt andet text
der er i din textarea...!

Fra : Daniel Valentin

Dato : 24-07-04 20:12

Mange tak for hjælpen, dette virkede perfekt! Jeg havde i tankerne at
tilføje et prompt hvor link URL'en skulle skrives ind og så sættes
automatisk ind i dokumentet.. Så dette er helt perfekt, tak!