Problemer med ny routew.
Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 15:07

Hej.
Jeg har TDC adsl med fast ip og køre med en Speedstream 2601 router
og en Unex switch ud til 2 pcer og det funger fint.
Jeg har så lånt en Efficient networks se5880 (siemens sb5880) router af
en kammerat(mener han har den fra TDC), men den vil slet ikke virke på
min adsl forb og pc alle lamper lyse grønt men jeg får ingen forb til inet.
Nogle der kan hjælpe ??, hvis i vil ha flere oplysninger må i sige til.
--
Hilsen Martin.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 15:21

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev :

>Nogle der kan hjælpe ??

Du skal da bare konfigurere routeren til din ip og gateway

Hvis det er en lejet router du har lånt af kammeraten, er han på gale
veje ....
--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Hauge

Dato : 24-07-04 15:35

Hejsa
jan@fedtegreven.dk wrote:
> Hvis det er en lejet router du har lånt af kammeraten, er han på gale
> veje ....

På hvilke gale veje? Er han ved at blive morder?
Uanset hvad, så er det hans problem.

/Hauge

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 16:04

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev :

>På hvilke gale veje?

det plejer at være lidt halvsvært at konfigurere en router man ikke
har passwordet til ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 30-08-04 10:44

<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse

> det plejer at være lidt halvsvært at konfigurere en router man ikke
> har passwordet til ;)

Hvis han nu kommer til at tabe en kuglepen på routeren så den lander
"uheldigt" er det ikke så svært mere :)

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-09-04 14:19

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in message news:4132f6eb$0$315$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvis han nu kommer til at tabe en kuglepen på routeren så den lander
> "uheldigt" er det ikke så svært mere :)

Joo for jeg kan slet ikke komme frem til at jeg skal indtaste password,
har prøvet telnet og browser, men kan ikke få den til at vise log in boksen.
--
Hilsen Martin.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 16:11

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message news:rvr4g0pjj5pbd3sbkqgn8k7707tt9oavoo@dtext.news.tele.dk...

> Du skal da bare konfigurere routeren til din ip og gateway

Ok hvordan ?

> Hvis det er en lejet router du har lånt af kammeraten, er han på gale
> veje ....

Det aner jeg ikke. Hva da.. Det er jo ikke som den er stjålet eller andet,
skulle jo bare se om den virkede på min maskine.
--
Hilsen Martin.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 16:26

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev :

>Ok hvordan ?

med passwordet i hånden kan du enten telnette routeren, eller bruge
dens web-interface

resten af hvordan står på disse sider

http://www.efficient.com/subscriber_networks/faq.shtml

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 16:51

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message news:8lv4g09ec91cos5tkbvnp23pgiovgdarl8@dtext.news.tele.dk...

> med passwordet i hånden kan du enten telnette routeren, eller bruge
> dens web-interface

Det password er det så et min kammerat har eller er det et som TDC holder for sig selv ?.

--
Hilsen Martin.

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 24-07-04 17:01

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev :

>Det password er det så et min kammerat har eller er det et som TDC holder for sig selv ?.

umiddelbart, Ja.

Hvis det er en TDC router, ja - så er det noget de holder for sig selv
- folk har ikke noget at gøre deri.

*Vil* man pille selv, må man hitte ud af at knække det, det kan man
typisk finde guider til på nettet. I gamle dage mente folk det var
serienummeret på routeren - om det er det mere, ved jeg søreme ikke.

Er det en købt router, bør gutten have passwordet.

--
jan@Fedtegreven.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 17:15

<jan@fedtegreven.dk> wrote in message news:7o15g051ot2g3p3tjv032iuja4nnk64nuf@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> serienummeret på routeren - om det er det mere, ved jeg søreme ikke.
>
> Er det en købt router, bør gutten have passwordet.

Ok tak for svarene så må jeg jo lige høre ham.
Men er det ellers en ok router i forhold til min 2601 ?.
--
Hilsen Martin.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 24-07-04 19:00

Martin Vollert wrote in

> Ok tak for svarene så må jeg jo lige høre ham.
> Men er det ellers en ok router i forhold til min 2601 ?.

Tre tomme dåser med sejlgarn imellem er "en ok router i forhold til"
2601.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

Learn Postfix; live Postfix; love Postfix.

Fra : Martin Vollert

Dato : 24-07-04 19:17

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote in message news:Xns9530CB6F9C864k5j6h4jk3@62.243.74.163...
> Martin Vollert wrote in

> Tre tomme dåser med sejlgarn imellem er "en ok router i forhold til"
> 2601.

Ok tak men du havde ikke behøvet at være så malerisk

--
Hilsen Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-04 08:19

Martin Vollert skriver:

> Men er det ellers en ok router i forhold til min 2601 ?.

Ja, har du problemer med din 2601 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-07-04 17:32

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:41035F00.2227C9C1@du.kan.finde.den...
> Martin Vollert skriver:

> Ja, har du problemer med din 2601 ?

Nej ikke andet end at den ikke virker med messenger (billed og lyd)
og så ville det være rart at have det samlet i en boks i sted for 2.
også at "se5880" sikker er en kende mere avanceret end 2601.

--
Hilsen Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-04 21:59

Martin Vollert skriver:

> Nej ikke andet end at den ikke virker med messenger (billed og lyd)

Okay

> og så ville det være rart at have det samlet i en boks i sted for 2.
> også at "se5880" sikker er en kende mere avanceret end 2601.

Okay, det er med indbygget modem ?
Vær sikker på at din central forstår dit modem. Har du Siemens eller
Ericson modem i forvejen ?

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-07-04 22:06

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message news:41041F22.6AC43924@du.kan.finde.den...

> Okay, det er med indbygget modem ?

Nej det tror jeg da ikke, som jeg forstår det er det en router med switch.
eller er det da forkert ??

> Vær sikker på at din central forstår dit modem. Har du Siemens eller
> Ericson modem i forvejen ?

Der sidder et speedstream 5100.
--
Hilsen Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-04 05:15

Martin Vollert skriver:

> Nej det tror jeg da ikke, som jeg forstår det er det en router med switch.
> eller er det da forkert ??

Okay, det var for at få router og switch i en kasse
5880 er den der bliver leveret med til BBPro og er fast konfigureret fra
TDC. Skal du bruge den skal du "hacke" den og ændre opsætningen.
Meningen med den faste opsætning er at TDC kan levere den til pro
løsningen til virksomheder og sikre sig at det ikke er på grund af at en
eller anden har fucked up i opsætningen at ADSL linjen ikke virker.

Jeg har selv en SS2601 monteret på min 2Mbit BBPro linje og en 5880 til
at stå i papkassen på gulvet ved siden af.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-08-04 13:28

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Ja, har du problemer med din 2601 ?

*HOST* Hvem har ikke haft problemer med en 2601? Det er den værste
skodrouter jeg nogensinde har haft fingre i.. :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-09-04 07:20

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> *HOST* Hvem har ikke haft problemer med en 2601?

Mig

> Det er den værste
> skodrouter jeg nogensinde har haft fingre i.. :-/

Hmm, den har tjent mig godt i de sidste mange år, selv på min 2Mbit
linje. Nu er det godt nok en Topcom trådløs der er kommet i mellem.....

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-09-04 21:24

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Mig

I know

> Hmm, den har tjent mig godt i de sidste mange år, selv på min 2Mbit
> linje. Nu er det godt nok en Topcom trådløs der er kommet i mellem.....

Jeg må sige jeg aldrig havde andet en bøvl med den.

Den var sådan set stabil nok men når det kom til opsætning af diverse
services mv. der var en rent ud sagt elendig.

Jeg var så træt af den. Og at læse ud fra gruppen her og diverse boards
så var det vist med rette.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-09-04 22:24

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Den var sådan set stabil nok men når det kom til opsætning af diverse
> services mv. der var en rent ud sagt elendig.

Når man vil forwarde til porte på en mellemhurtig linje, går den i knæ.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-09-04 08:00

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Når man vil forwarde til porte på en mellemhurtig linje, går den i
> knæ.

Derfor er den ikke nogen go' router i mine øjne.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-04 09:56

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Derfor er den ikke nogen go' router i mine øjne.

Til hovedelen af den danske befolkning der har ADSL er den fin (også
på en 2Mbit linje)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-09-04 18:44

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> "Martin Johansen [6000]" skriver:

> Til hovedelen af den danske befolkning der har ADSL er den fin (også på
> en 2Mbit linje)

Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Jeg er desværre (heldigvis?) ikke hoveddelen

Det betyder så også at jeg alt for ofte ikke er tilfreds med det udstyr
der medleveres og må ty til andre midler.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-09-04 22:10

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

Godt

> Jeg er desværre (heldigvis?) ikke hoveddelen

Godt

> Det betyder så også at jeg alt for ofte ikke er tilfreds med det udstyr
> der medleveres og må ty til andre midler.

Surt
Kender det...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 13:01

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Surt
> Kender det...

Ja det er ikke sådan at være nørd - en betegnelse jeg bærer med
stolthed