Børnesagkyndig rådgivning ?
Fra : Kim

Dato : 24-07-04 13:33

Hvor finder man en psykolog eller psykiater
der også varetager børnesagkyndig rådgivning
for Statsamtet i Kbh´s området ?

Min kone og jeg er gået fra hinanden og jeg
vil gerne tale med en sådan nemlig ?

Mvh Kim

Fra : rasmus carlsen

Dato : 24-07-04 18:31

"Kim" <næ@næ.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder man en psykolog eller psykiater
> der også varetager børnesagkyndig rådgivning
> for Statsamtet i Kbh´s området ?

- en hvilken som helst retshjælp ...

ras

Fra : GA

Dato : 24-07-04 22:35

:

> Hvor finder man en psykolog eller psykiater
> der også varetager børnesagkyndig rådgivning
> for Statsamtet i Kbh´s området ?

De har nogle ansat ved overpræsidiet i KBH som varetager de job. Du kan
rette henvendelse til dem og bede om en aftale. De er til for det samme.

Pøj pøj med det!

/GA

Fra : Kim

Dato : 25-07-04 06:46

"GA" <gabriella@netbruger.dk> skrev
> De har nogle ansat ved overpræsidiet i KBH som varetager de job. Du kan
> rette henvendelse til dem og bede om en aftale. De er til for det samme.

Det ved jeg godt at overpræsidiet i KBH har.

Men det er fordi jeg er blevet anbefalet at
kontalte en privat ( og betale hvad det koster )
for at stå bedre når beslutningen om hvem der
skal have FM træffes af overpræsidiet.

Vi har første vilkårsforhandling på torsdag
i Stadsamtet/overpræcidiet...

Mvh Kim

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 25-07-04 11:16

"Kim" <næ@næ.dk> wrote in message news:GOHMc.21$5Y4.4@news.get2net.dk...
> [...]
> for at stå bedre når beslutningen om hvem der
> skal have FM træffes af overpræsidiet.
>
> Vi har første vilkårsforhandling på torsdag

Hej Kim

Beslutningen om hvem der skal have forældremyndigheden træffes ikke i
Overpræsidiet,
i overpræsidiet forsøger man at se om parterne kan nå til enigheden om
hvordan
forældremyndigheden skal placeres. Hvis man ikke kan nå til enighed skal
beslutningen om
hvem der skal have forældremyndigheden igennem retssystemet.

Desuden kan jeg ikke se hvorfor du skulle stå bedre ved selv at betale for
en børnesagkyndig rådgivning?

-
Kristian

Fra : Kim

Dato : 25-07-04 13:33

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev
> [...]
> beslutningen om
> hvem der skal have forældremyndigheden igennem retssystemet.

Det ved jeg godt, det har min advokat fortalt mig.

Men han vil lige vente med at sende stævningen til
efter første vilkårsforhandling på torsdag, samt man
kan også risikere at samværd med barnet først
besluttes efter møde nr. 2 i Overpræsidiet.

> Desuden kan jeg ikke se hvorfor du skulle stå bedre ved selv at betale for
> en børnesagkyndig rådgivning?

En støtteven skrev til mig:
" Brug nogle penge på en psykolog hvor du kan få dine
følelser bearbejdet og gerne en som er brugt til
børnesagkyndige undersøgelser således at han m/k
kan vejlede dig.
Nu kender jeg jo ikke din økonomi men se stort på
penge i denne situation - prøv at opsøge en
Hypnose/NLP- tereapeut, du vil ikke fortryde.
Hvorfor ? Mener du det det vil se bedre ud i Byretten ?
Nej men jeg garanterer at du "ser bedre ud" i byretten etc " slut

Derfor..

Mvh Kim

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 25-07-04 14:03

> [...]
> efter første vilkårsforhandling på torsdag, samt man
> kan også risikere at samværd med barnet først
> besluttes efter møde nr. 2 i Overpræsidiet.

Hvor bor barnet nu? hvem flyttede fra det fælles hjem? Er barnets/børnenes
folkeregisteradresse ændret?
Har du gjort op med dig selv hvorfor du ønsker forældremyndigheden istedet
for eksempelvis fælles forældremyndighed?

> [...]
> Hvorfor ? Mener du det det vil se bedre ud i Byretten ?
> Nej men jeg garanterer at du "ser bedre ud" i byretten etc " slut

En retssag kan være følelsesmæssig svær, så jeg forstår dig fuldt ud hvis du
gerne vil have bearbejdet dine følelser inden retssagen.
Husk på når du er i retten at holde hovedet koldt og kun tale når du sidder
i "vidneskranken". Prøv at vende alle spørgsmål i hovedet du tror kan blive
stilt dig inden du skal møde i retten og hav et veltænkt svar klar.

--
Kristian

Fra : Kim

Dato : 25-07-04 17:28

"Kristian Ørmen Pedersen" <koep@koep.net> skrev
> Hvor bor barnet nu?

Hos mig.

> hvem flyttede fra det fælles hjem?

Min kone ned til sin søster.

> Er barnets/børnenes folkeregisteradresse ændret?

Nej. Jeg har ihvertilfal ikke gjort det.

> Har du gjort op med dig selv hvorfor du ønsker forældremyndigheden istedet
> for eksempelvis fælles forældremyndighed?

Ja, men det kræver en længere forklaring.
Kort mener jeg 100% at jeg er bedre kvalificeret til at varetage
vores datters tarv, samt med FM hos mig vil vores datter
på snart 8 år kunne se og sove hos sin mor lige så meget
hun har lyst til. Sådan tror jeg desværre ikke min kone ser på det.
Min kone er thailandsk og taler/læser/skriver kun meget lidt dansk.
Vi har været gift i 8 år.

> En retssag kan være følelsesmæssig svær, så jeg forstår dig fuldt ud hvis
du
> gerne vil have bearbejdet dine følelser inden retssagen.

Præcis min pointe.

> [...]
blive
> stilt dig inden du skal møde i retten og hav et veltænkt svar klar.

Jeg bestiller ikke andet disse dage. Skal ringe til
psygologen imorgen og jeg håber jeg kan få en tid inden
torsdag formmiddag.

Mvh Kim

Fra : Kristian Ørmen Peder~

Dato : 26-07-04 11:14

> Nej. Jeg har ihvertilfal ikke gjort det.

Du kan med fordel skrive et brev til folkeregistret at du ikke godkender en
adresseændring hvis en sådan indkommer til folkeregistret.

Min kone er thailandsk og taler/læser/skriver kun meget lidt dansk.
> Vi har været gift i 8 år.

Hvis der er risiko for at hun tager jeres fælles barn/børn med til Thailand
og bliver dernede kan du ansøge om at forældremyndigheden bliver tillagt dig
midlertidigt indtil retssagen.

Hvis du har nogle spørgsmål i forbindelse med det hele som du ikke er
intereseret i at stille på nyhedsgruppen er du velkommen til at sende dem
til mig direkte på mail.

--
Kristian