Øretatovering
Fra : Marlene

Dato : 23-07-04 08:31

Hej.

Skal katten indlægges, når den får lavet en øretatovering? (Det ville jeg
ikke bryde mig om).

Venlig hilsen

Marlene.

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 23-07-04 09:29

Hej Marlene.
Mine katte er altid blevet indlagt en halv dags tid... men de er blevet
tatoveret i forbindelse med en kastarartion.
Så mon ikke at den skal det.
Mvh. Rikke.

Fra : Marlene

Dato : 23-07-04 13:04

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mine katte er altid blevet indlagt en halv dags tid... men de er blevet
> tatoveret i forbindelse med en kastarartion.

Ok - så behøver han ikke at overnatte. Tak for svarene til jer alle

Mvh. Marlene.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 09:32

"Marlene" <muxoll@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Skal katten indlægges, når den får lavet en øretatovering? (Det ville jeg
> ikke bryde mig om).

Katten skal i narkose, når den skal øretatoveres, derfor foregår det som
regel samtidig med neutralisering af katten. Du aflevere f.eks. katten kl. 8
om morgenen, og så kan du hente en noget søvnig/dinglende kat kl. ca. 16.
Man kan også få katten chipmærket. Her skal den, så vidt jeg ved ikke i
narkose.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Britta Sørensen

Dato : 23-07-04 11:24

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse >
> Man kan også få katten chipmærket. Her skal den, så vidt jeg ved ikke i
> narkose.

Hej Buffy,

ved Chipmærkning bliver katten ikke lagt i narkose, det er en nål der bliver
bruget og vupti så er det overstået, meget hurtigt og enkelt.

Mange hilsner Britta

Fra : Rikke Nielsen

Dato : 23-07-04 11:41

"Britta Sørensen" <felix-abe@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mange hilsner Britta
>
> Ja men det er jo ikke alle steder man bruger Chipmærkning..... Min
dyrelæge gør f.eks. ikke. Da han ikke mener det er godt. For tit når en kat
bliver fundet, er det første man tjekker, øret. For er der en tatovering, er
det jo nemt at lokalisere katten. Men ved en Cip, skal katten først bringes
ind til klinikken og her er det ikke sikker klinikken har disse apparater
til at tjekke en chip.
Derfor er der mange dyrelæger som ikke vil og går bort fra dette.....

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-04 12:06

> [...]

bliver
> bruget og vupti så er det overstået, meget hurtigt og enkelt.

Hej Britta

Ja jeg regnede også med, at det var ligesom på hunde. Spørgsmålet er så
bare, hvor mange instanser,der tjekker om en evt. forsvundet kat er
chipmærket. Øretatoveringen er jo mere synlig. Hos hunde går jeg ud fra, at
der tjekkes efter chippen, da der jo er lavet lovgivning på området.
Var der egentlig ikke også snak om på et tidspunkt, at det skulle være
lovpligtigt, at mærke katten ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 23-07-04 16:05

Fra 1. juli 2003 skal katte, hunde og fritter der rejser udenlands,
øremærkes eller chipmærkes og have dyrepas.
Det er rigtig nok, det er nok nemmere at se et øremærke for os læg-folk
der ikke går rundt med en chipscanner i lommen.
Men åbenbart er det heller ikke alle dyrlæger der gider kigge ordentlig
efter øremærke. Jeg tænker på den frygtelig gribende sag fra igår.
Hvis man ikke har sine katte gående frit, men udelukkende skal have dem
mærket for udlandsrejse og udstilling, foretrækker jeg chipmærkningen,
da de derved undgår narkosen.

Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 23-07-04 22:58

"Lisbet Sørensen" <librianKATTE@BAKKEmail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvis man ikke har sine katte gående frit, men udelukkende skal have dem
> mærket for udlandsrejse og udstilling, foretrækker jeg chipmærkningen,

Dyrlægerne tjekker for øremærkning, hvis de får et nedkørt eller sygt dyr
ind - de tjekker ikke for chip.

Øremærkning er det bedste og hvad jeg har hørt flere dyrlæger anbefale, da
de bliver tjekket.

Ved narkose er de groggy en dags tid og så er de på toppen igen - de sover
jo alligevel det meste af deres groggyhed væk.

Mvh

Jakob