Søger en kalender
Fra : Lasse Nyberg

Dato : 22-07-04 22:24

Hej alle..
Jeg har nu det sidste lange stykke tid arbejdet med flere
forskellig kalendere.
Kalenderen indgår i et planlægning system, men men men,
vi har vores site hostet på en engelsk sproget unix server,
hvilket giver lidt problemer med dato formatet.
Kalenderen henter nemlig information fra en database hvor dato
formatet er lagt på dansk.
Dette gør at når man vil hente de ting som er skrevet ind på
f.eks. den 03-02-04 (dd-mm-åå) henter det nogle gange som
02-03-04 (mm-dd-åå) hvilket man jo ikke kan bruge til noget..
Jeg har prøvet at tvinge systemet til at skrive request datoen om
til dansk via day(dato)-month(dato)-year(dato) men uden held..
Når jeg tester det på min egen maskine som har ISS server køre
det helt perfekt uden fejl.

Så her kommer min bøn.
Er der nogle der kender en kalender som kan køre på en engelsk
unix server som har et layout som en måneds kalender fra outlook
eller ligende, men som kan hente info fra en database hvor datoen
står på dansk.

Med venlig hilsen
Lasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 23-07-04 08:29

Har haft samme problem men på asp.dk under source asp fandt jeg en kendt
kalender som nogle havde oversat til dansk, den virker fint på en engelsk
server, men eller kan du jo prøve at sætte Session.LCID = 1030 så skulle
serverren gerne være dansk hvad angår dato og tid.

http://asp.dk/sources.asp?mode=view_source&cat_id=7&id=498&tech_id=1

Fra : Lasse Nyberg

Dato : 24-07-04 15:02

Tak for linket.. det vil jeg prøv

>men eller kan du jo prøve at sætte Session.LCID = 1030 så skulle serverren
>gerne være dansk hvad angår dato og tid.

Jeg har prøvet at sætte denne lille string ind, men det ser ikke ud til at
virke..
Siden er lavet med 2 frames og jeg har sat Session.LCID ind i main siden
uden held.

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 14:10

*XxX* wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> server, men eller kan du jo prøve at sætte Session.LCID = 1030 så skulle
> serverren gerne være dansk hvad angår dato og tid.

databaseopkald)men jeg får en fejlmelding når jeg forsøget at sætte event
ind i kalenderen
fejlmeddelelsen er:
Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntax error in INSERT INTO statement.
/kalender/kalenderadmin.asp, line 10

Jeg kan se i databasen at den ikke insætter værdierne, men kun "0"
Hvad kan problemet mon være?
håber der er nogen der har et bud
Hilsen Helle Lindholm

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 15:19

Jeg havde selv lavet en der virkede men der var bare nogle fejl ved års
skift så jeg brugte kun denne kalender til at kigge efter.

> [...]
> fejlmeddelelsen er:
> Error Type:
> Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)

Det ser ud til at der er en fejl i din insert into, prøv evt. at post den,
så er det lidt nemmere at se hvor fejlen ligger.

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 16:02

> [...]
>

> Det ser ud til at der er en fejl i din insert into, prøv evt. at post den,
> så er det lidt nemmere at se hvor fejlen ligger.

Metoden post bliver brugt og dataene bliver sendt:
POST Data:
selDay=5&selMonth=8&selYear=2004&overskrift=ff&bookmark=nn&btnAdd=Tilf%F8j
, men de bliver tilsyneladende ikke indsat korrekt i databasen.
Hilsen Helle Lindholm

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 16:22

"helle lindholm" <no7@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> selDay=5&selMonth=8&selYear=2004&overskrift=ff&bookmark=nn&btnAdd=Tilf%F8j
> , men de bliver tilsyneladende ikke indsat korrekt i databasen.

Og der derfor ville det hjælp i opklaringen hvis du udskrev din INSERT sql
sætning og vise os den.

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 19:05

> Og der derfor ville det hjælp i opklaringen hvis du udskrev din INSERT sql
> sætning og vise os den.
>
> Hej Igen

Her er sql'en
INSERT INTO kalender (day,month,year,overskrift,bookmark) VALUES
(''5','8','2004','pædmøder','sidste forberedelser inden start'')
det kunne måske tyde på at der er noget galt med:
Set Resul = Database.execute(sql),
hvor jeg har ændret database til Datebase ???
Hilsen Helle

Fra : *XxX*

Dato : 25-07-04 19:20

> Her er sql'en
> INSERT INTO kalender (day,month,year,overskrift,bookmark) VALUES

Du må ikke bruge day, month og year i din SQL så skal de i [], men det er
ikke ikke en go ide at bruge dem.

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 20:10

> [...]
> sql

> Du må ikke bruge day, month og year i din SQL så skal de i [], men det er
Øv hvad gør jeg så for det er felterne i databasen der hedder day, year etc
er jeg virkelig nød til at lave en ny database?
Hilsen Helle

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 20:24

helle lindholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Hilsen Helle

Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E14)
Syntax error (missing operator) in query expression
'''1','8','2004','rrhh','ttjh'''.
/kalender/kaladmin.asp, line 22,
hvor linie 22 er:
Set Resul = database.execute(sql)

Hele molevitten er :
Dim sql,Resul
'indsætter fra form til database
sql= "INSERT INTO kalender (hday,hmonth,hyear,overskrift,bookmark) VALUES ('"
sql= sql &"'"&Request.form("SelDay")&"',"
sql= sql &"'"&Request.form("SelMonth")&"',"
sql= sql &"'"&Request.form("SelYear")&"',"
sql= sql &"'"&Request.form("overskrift")&"',"
sql= sql &"'"&Request.form("bookmark")&"'"
sql= sql &"')"
Set Resul = database.execute(sql)

På forhånd tak for hjælpen
hilsen Helle

Fra : helle lindholm

Dato : 25-07-04 21:24

helle lindholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Nu har jeg løst problemet det var en ' i første linie der forårsagede miseren.

værktøjet er dog ikke helt udviklet, da eventlinkene i kalenderen kun føre til et
og samme link. Har du en løsning på dette problem??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-07-04 22:28

helle lindholm skrev:

> Øv hvad gør jeg så for det er felterne i databasen der hedder
> day, year etc er jeg virkelig nød til at lave en ny database?

Nej - du kan (som xxx også skrev) bruge klammer:

   [day], [year], [month]
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : helle lindholm

Dato : 27-07-04 13:20

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

>    [day], [year], [month]
> -- Tak for hjælpen det kan jeg sikkert bruge en anden gang,
lige nu har jeg i forbindelse med den omtalte kalender blot
ændret feltnavnene i tabellen, og løst problemet. Jeg er dog støt
inden i et andet problem:
til kalendersystem hører der en mulighed for at trykke på et link
i de forskellige dage, som skulle føre videre til en side med
videre information
linket ser således ud:
Response.Write("<br><font size=2><a href=" & Chr(34) & link & "#"
& Resul("bookmark") & Chr(34) & ">" & resul("overskrift") &
Jeg får kun en side med ikke dynamiske oplysninger,
Hvad er der galt med linket
eller forventer jeg noget som slet ikke kan lade sig gøre?
der er ingen databaseopkald til siden event.htm
der må være noget jeg har misforstået
Hilsen Helle

Fra : *XxX*

Dato : 27-07-04 18:04

"helle lindholm" <no7@mail.dk> wrote in message

> [...]
> Hvad er der galt med linket
> eller forventer jeg noget som slet ikke kan lade sig gøre?
> der er ingen databaseopkald til siden event.htm

Sådan som jeg har set det er det meningen at man indsætter noget på
event.htm siden som alm. HTML, men jeg har dog ikke prøvet admin delen endnu
da jeg kun skulle bruge den til at kigge efter.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-07-04 20:18

helle lindholm skrev:

> Response.Write("<br><font size=2><a href=" & Chr(34) & link & "#"
> & Resul("bookmark") & Chr(34) & ">" & resul("overskrift") &

Har du et link til din side?

Ovenstående bruger et fast link (variablen link) kombineret med et
anker fra databasen (resul("bookmark")). Det kunne godt tyde på at
siden ikke er dynamisk, men at man bruger ankre til at henvise til
bestemte steder på siden.

> der er ingen databaseopkald til siden event.htm

En .htm-side kan ikke udføre nogen form for serversidekode.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : *XxX*

Dato : 28-07-04 15:24

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> En .htm-side kan ikke udføre nogen form for serversidekode.

Det er nemlig det mærkelige evd denne kalender, de kunne lige så godt have
lavet noget hvor man hentede det fra db'en på event siden.

Fra : helle lindholm

Dato : 29-07-04 21:06

> [...]
>
> Det er nemlig det mærkelige evd denne kalender, de kunne lige så godt have
> lavet noget hvor man hentede det fra db'en på event siden.

Tak for svarede, og ja det er lidt underligt at der ikke kan udføres nogen
serversidekode på event-side, og så må man jo selv igang
Hilsen Helle