Method til at afslutte program (nybegynder~
Fra : Mathias

Dato : 22-07-04 19:49

Hej alle...

Dette er et MEGET simpelt spørgsmål...
Hvilken procedure / method bruger man til at afslutte sit program?
Jeg HAR ledt hjælpen igennem for TForm, TApplication mm., men jeg kan ikke
finde den simple lille procedure...
Nogle der kan hjælpe? (Det er nu i alle skal råbe JAAH i kor ;))

Mvh. og på forhånd tak,
Mathias.

Fra : Mathias

Dato : 22-07-04 20:10

Glem det...
Close();...
Jeg SLOG også Close op, men jeg blev forvirret af at der stod at den blev
brugt til at lukke filer med?!

Mvh. Mathias

Fra : Nicolai Hansen

Dato : 23-07-04 12:26

Mathias <mathias@xyz.com> wrote in message news:<Xns952ED75D81FCBmathiasxyzcom@212.54.64.134>...
> [...]
> Close();...
> Jeg SLOG også Close op, men jeg blev forvirret af at der stod at den blev

TForm.Close() bruges til at lukke en form med. Er denne form
tilfældigvis programmets mainform lukkes også programmet.

Application.Terminate() vil lukke programmet direkte ned (forklaring:
TForm.Close() vil kalde TForm'ens OnClose handler og derefter lukke
ned med mindre handleren forhindrer det. Application.Terminate()
lukker programmets tråd ned direkte).

Fra : Thorbjoern Nielsen

Dato : 04-08-04 11:42

Ellers er der aldrig noget galt med