finde stedet hvorfra folk poster?
Fra : Chill

Dato : 22-07-04 18:33

Goddag,

Kanman finde ud af, hcor den server folk poster fra befinder sig
*fysisk* i verden?

Altså, er det sådan at hvis man er på Fyn og poster via TDC, så poster
man på nogle bestemte servere osv.?

--
Venligst,

Chill

Fra : Apollo14 aka Kenneth~

Dato : 22-07-04 20:57

Chill wrote:

> [...]
> *fysisk* i verden?
>
> Altså, er det sådan at hvis man er på Fyn og poster via TDC, så poster

Nope, mener alle tdc's servere står samlet, mener de står i Århus. Hvis
de skulle have servere stående i flere byer, kunne det være sjovt at
være systemadministrator. Men man kan mange gange se det på deres IP,
specielt hos WOL og CC kan man se det. Hvis man kigger nærmere på mit
ip, kan se flg: 0x503e5762.kjnxx2.adsl-dhcp.tele.dk, hvor mange kan se i
hvilken by jeg er koblet op imod. Og man kan ud fra de ip du poster fra,
se at du poster via en fransk forbindelse.

Fra : Chill

Dato : 23-07-04 07:31

Goddag Apollo14

Den Thu, 22 Jul 2004 21:56:49 +0200 skrev Apollo14 aka Kenneth Rugaard
om Re: finde stedet hvorfra folk poster? :

AAKR> Nope, mener alle tdc's servere står samlet, mener de står i Århus.
AAKR> Hvis de skulle have servere stående i flere byer, kunne det være
AAKR> sjovt at være systemadministrator.

Nåh, ja... for Søren da

AAKR> Men man kan mange gange se det
AAKR> på deres IP, specielt hos WOL og CC kan man se det. Hvis man
AAKR> kigger nærmere på mit ip, kan se flg:
AAKR> 0x503e5762.kjnxx2.adsl-dhcp.tele.dk, hvor mange kan se i hvilken
AAKR> by jeg er koblet op imod.

Jeg kan ikke.

Jeg tænkte på det fordi jeg ved, at hvis man søgte (dengang jeg var
koblet på franske wanadoo), på mit IP, kunne man se
"Wanadoo-Orleans-Tours" eller så noget, hvilket fortlate hvor jeg var
koblet fra. Og så så jeg på et eller andet board, en eller anden der
sagde: så hvis du ser mit x-Trace, kan du se jeg poster fra den og den,
Brønshøj-gate (eller så noget).

Og jeg kunne ikke se mere end man kunne se fra din IP, så jeg tænkte, at
måske var der et system, så man kunne regne det ud?

AAKR> Og man kan ud fra de ip du poster fra, se at du poster via en
AAKR> fransk forbindelse.

Korrekt. Men så kan man ikke se denne hersen Orleans-Tours mere? Det
troede jeg man altid kunne se...

--
Venligst,

Chill

Fra : Chill

Dato : 25-07-04 12:58

Goddag Graves

Den Fri, 23 Jul 2004 14:57:36 +0200 skrev Graves om Re: finde stedet
hvorfra folk poster? :

G> Prøv at søge information om et stykke software der hedder NEO TRACE
G> .... Det kan hvad du søger - i en aller anden form i hvert fald ,-
G> men mere globalt end nationalt DK ---

Jeg prøver.

Tak skal du have.

--