Problemer med SC Log in v.2.1.
Fra : JH

Dato : 22-07-04 18:17

Hej.
Jeg har anskaffet mig dette glimrende ( tror jeg ) log-in system, men jeg
kan faktisk ikke finde ud af at sætte det op?
Har lavet et link til dennes Default.asp, som derved kalder to filer ind i
nogle rammer, men jeg kan ikke se venstre / log-in delen. Er der nogen der
kan hjælpe?
Min webside er lokaliseret www.ornemose.1go.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-07-04 18:29

"JH" <mail@jakobhansen.com> wrote in message
> [...]
> nogle rammer, men jeg kan ikke se venstre / log-in delen. Er der nogen der

********
Vi fandt desværre ikke det du søgte. Har du klikket på et link, så prøv at
klikke på tilbage knappen og prøv igen. Virker det stadig ikke så vælg evt.
et andet link på siden. Du må meget gerne sende en mail til admin@1go.dk så
vi kan få rettet fejlen.

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinien så check en ekstra gang
om den passer.
**********

Har du kontrolleret om filen er lagt op og at der ikke er forskel på store
og små bogstaver?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : JH

Dato : 22-07-04 18:38

Hej Christian.

Ja, filen er der, og jeg henfører direkte til filen - så det skulle også
være i orden - http://ornemose.1go.dk/home/ ( her kan du se biblioteket )
Har bare ikke så meget erfaring med ASP...

Kan du umiddelbart se om det skulle have noget at gøre med MySQL ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-04 18:46

JH skrev:

> Jeg har anskaffet mig dette glimrende ( tror jeg ) log-in
> system, men jeg kan faktisk ikke finde ud af at sætte det op?

Det ser ud som om der ikke er asp på webserveren - i så fald kan du
ikke bruge et asp-loginsystem.

Tjek med din udbyder hvilke serversidesprog (om nogen) du har til
rådighed på dit site. Muligvis har du adgang til php i stedet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JH

Dato : 22-07-04 19:07

Ja, det har du faktisk ret i, der står umiddelbart ikke noget om ASP. Men
jeg kan da godt åbne de andre ASP sider - fx.
http://www.ornemose.1go.dk/home/login/opret.asp - men der er problemer med
alle de andre... Kan man omskrive ASP til PHP, for det understøtter de.?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-04 19:23

JH skrev:

> Ja, det har du faktisk ret i, der står umiddelbart ikke noget
> om ASP. Men jeg kan da godt åbne de andre ASP sider - fx.
> http://www.ornemose.1go.dk/home/login/opret.asp

Jeg gætter på at du anvender IE. Den browser er meget eftergivende
med hvad den viser - selv om siden fra serveren sendes som
text/plain forsøger den alligevel at vise det som en html-side.

Men det er alene html-koderne du får vist på den måde - der sker
ingenting på serversiden.

> Kan man omskrive ASP til PHP, for det understøtter de.?

Man kan godt omskrive, men jeg vil tro at det bedre kan svare sig
at finde et passende php-system og bruge det. Prøv at spørge i php-
gruppen.

NB: Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : JH

Dato : 22-07-04 19:31

> NB: Læs gerne min signatur.

Jeg prøver...

> Man kan godt omskrive, men jeg vil tro at det bedre kan svare sig
> at finde et passende php-system og bruge det. Prøv at spørge i php-
> gruppen.

Nu har jeg overflyttet filerne i omtale til en server, hvor de kan håndtere
ASP - og der er desværre stadig problemer.

> Jeg gætter på at du anvender IE. Den browser er meget eftergivende
> med hvad den viser - selv om siden fra serveren sendes som
> text/plain forsøger den alligevel at vise det som en html-side.

Hvis dette er tilfældet, så tror jeg alligevel heller ikke at jeg har
lyst til bruge systemet - brugerene er hovedsageligt onkler og mostre...

> Men det er alene html-koderne du får vist på den måde - der sker
> ingenting på serversiden.

Jeg får dette frem i den side, hvor der burde have været noget grafik /
brugervenlighed... :

<!--#include file="http://www.jakobhansen.com/home/Config.inc"-->

<% ' Includer database forbindelse ' %>
<!--#include file="Include/SC_db.asp"-->

<%
' Hvis brugeren trykker på knappen "Logud", så sletter den alle Sessions, og
rediretcer brugeren '
If (Request.Querystring("action") = "disconnect") THEN
Session.abandon
%>
<script LANGUAGE="JAVASCRIPT" TYPE="text/javascript">
<!--Hide
parent.index_frame.location = '<%=sysRoot%>/Login/System/Msg.asp?Msg=03'
parent.menu_frame.location = '<%=sysRoot%>/Login/default.asp'
// End hide -->
</script>
<%
End If

' Hvis brugeren logger ind, og bliver godkendt, opdatere den dato for "sidst
logget på" '
If (Request.Querystring("action") = "Update") Then

strSQL = "Update users set "
strSQL = strSQL & "OnlineSidst = '" & Now() & "' "
strSQL = strSQL & " Where ID = " & Session(sysSessionID) & ""

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Else
End if
%>

<head>

<title></title>

<%
' Hvis brugeren ikke er logget ind, vises denne side '
if (Len(session(sysSessionName)) = 0) then %>

<!--#include file="System/logged_out.asp"-->

<% End if

' Hvis brugeren er logget ind, vises denne side '
if (Len(session(sysSessionName)) > 0) then %>

<!--#include file="System/logged_in.asp"-->

<% End if %>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-07-04 20:41

JH skrev:

> Jeg prøver...

Tak - det er klart bedre nu. Du mangler bare at klippe overskydende
citater helt væk (i stedet for at have dem sidst i indlægget).

> Nu har jeg overflyttet filerne i omtale til en server, hvor de
> kan håndtere ASP - og der er desværre stadig problemer.

Har du et nyt link? Det er meget lettere at vurdere problemet når
man kan se siden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen