Selvhjælp ved vandladning om natten: ALLE ~
Fra : Bo Warming

Dato : 22-07-04 17:07

Det sker at ældre mennesker, der ofte skal på toilettet om natten, falder
undervejs til eller fra deres seng. Blandt de mange gode tiltag imod
inkontinens, mener jeg følgende enkle tiltag fortjener mere åbenhed og
omtale overfor plejehjems- og andre patienter, og at det kan lette livet og
øge sikkerheden for virkelig mange danskere i forskellige aldersgrupper.

Man bør indenfor rækkevidde ved sin seng have et redskab (evt. flere) parat
til at opsamle især urin. Et marmeladeglas med skruelåg er velegnet. En
sammenfoldet moderne ble med stor sugeevne er for nogle velegnet.

Nogle vil invende, at der er fortrinlige bækkener og kolber i brug på de
institutioner, der har brug for sådant. Jeg mener, at disse er ofte for
store og klodsede, og i mobiltelefonens og engangs-emballagernes tidsalder
er små lette plastbægre den rette løsning.Tilpasset det enkelte individ.
Tilbudt ligesom kommunernes socialcentrer tilbyder ble-underlag, uridomer og
andre hjælpemidler.

Vedr faeces har jeg gode erfaringer med at ligge på siden og placere en stor
plastiktallerken bag mig og siden med en hundepose overføre til lugttæt
kontainer med låg. Begge mine forældre fik deres død fremskyndet af
ubehagelige fald på hårdt toiletgulv, og kunne have haft gavn af det her
foreslåede løsning - ligesom afbrydelse af søvnen bliver minimal, når man
slumrende rækker ud, presser, sætter fra sig, og glider tilbage til
drømmeland uden at have forladt det trygge, bløde leje.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-07-04 18:13

> [...]
> slumrende rækker ud, presser, sætter fra sig, og glider tilbage til
> drømmeland uden at have forladt det trygge, bløde leje.

LOL - og det har hvad med børn og gøre?.... sidder der virkelig et rigtigt
menneske bag alle de her sindssyge posts?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-04 03:37

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> LOL - og det har hvad med børn og gøre?.... sidder der virkelig et rigtigt
> menneske bag alle de her sindssyge posts?

At le er ikke forbudt i denne ng
ring mig hvis du tvivler realiteter

Selvfølgelig er emnet familie og børne relevant

Amerikansk universitetsfilosofi om inkontinens-tabu

"Psychiatry's chief contribution to philosophy is the discovery that the
toilet is the seat of the soul". skrev Alexander Chase

""The flush toilet is the basis of Western civilization." skrev Alan Coult

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 22-07-04 20:06

Hvad ind i hel...... har det her med børn at gøre.....?
Kære Bo Warming, måske skal du overveje noget andet at lave, det her går
vist ikke rigtigt!
Denne nyhedsgruppe er for forældre, som har mulighed for at søge hjælp hos
andre forældre, med hverdagens små problemer med de yngste.... Det er nu nok
lidt tidlig at beskæftige sig med problemer med vandladning om natten hos
ældre, når børnene knap er begyndt at gå.....

MVH

Jacob

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-07-04 21:08

Bo Warming skrev bl.a.:
bla bla

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Bo Warming

Dato : 23-07-04 03:39

"Lars Raaby" <Lars.raaby@adslhome.dkx> wrote in message
> Bo Warming skrev bl.a.:
> http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Den hade-www viser kun at min cand.scient. kollega Hans Hyttel kan ikke
påpege usandhed eller noget etisk kritisabelt i mine synspunkter