FTP problem
Fra : Thomas Andersen

Dato : 22-07-04 15:08

Hej NG

Er der nogen der kan fortælle mig hvad denne log betyder og hvordan jeg skal
reagere på den.
hvad mener den med 3 connections fra min ip?
============== Attempt #1 ==============
STATUS:> Resolving host name ftp.frac.dk...

STATUS:> Host name ftp.frac.dk resolved: ip = 195.137.237.130.

STATUS:> Connecting to FTP server ftp.frac.dk:21 (ip = 195.137.237.130)...

STATUS:> Socket connected. Waiting for welcome message...

421 Too many connections (3) from this IP

ERROR:> Service unavailable. Try again later.

STATUS:> Waiting 30 seconds...

Den modtager jeg hver gang jeg forsøger at connecte.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-07-04 15:18

"Thomas Andersen" <thomasNOSPAM@bolignet-aarhus.dk> crashed Echelon
writing news:40ffca45$0$66466$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der nogen der kan fortælle mig hvad denne log betyder og hvordan
> jeg skal reagere på den.

> Den modtager jeg hver gang jeg forsøger at connecte.

Den betyder som der står, at der er for mange connections fra din IP.
Serveren er sat op til et bestemt antal forbindelser fra samme IP og den
grænse er så nået, så prøv igen senere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 22-07-04 15:58

> [...]
>
> Den betyder som der står, at der er for mange connections fra din IP.
> Serveren er sat op til et bestemt antal forbindelser fra samme IP og den

Ja, men hvilke forbindelser er det der kører?
jeg har ikke sat andet til at koble på serveren.

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Andersen

Dato : 22-07-04 19:26

Ja så virker det igen. Det var vist bare min udbyder.

Mvh
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-07-04 22:55

On Thu, 22 Jul 2004 16:57:35 +0200, "Thomas Andersen"
<thomasNOSPAM@bolignet-aarhus.dk> wrote:

> Ja, men hvilke forbindelser er det der kører?
> jeg har ikke sat andet til at koble på serveren.

Med din e-mail adresse (@bolignet-aarhus.dk) kunne et gæt være,
at du sidder på en forbindelse, hvor flere brugere benytter samme
eksterne adresse (vha. NAT), og det er i så fald ikke givet, at
de andre forbindelser faktisk er fra din maskine, men fra en af
de andre på samme net.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/