log over komandoer til mysql
Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-07-04 08:34

Jeg sider og fundere over, kan man ikke få mysql til at lave en log over
alle der logger på, og hvad de fortager sig?
Jeg køre den på en Linus/Mandrake 10.0 C.

Mit problem er at jeg forsøger at sætte phpwebsite op, og selv skal oprette
database i mysql, jeg kan godt oprette databasen, logge på som den
oprettede bruger, oprette en tabel.

Men phpscriptet som skal ind og oprette alle tabellerne siger at den ikke
kan få adgang.

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at kunne se hvad forsøger på at lave.

BTW skal jeg åbne op for en port? i fæltet hvor databasen er, stod der som
default "localhost" og det har jeg ladet være, så det skulle vel ikke være
nødvendigt?

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-07-04 10:01

Ivar Madsen wrote:
> [...]
> oprettede bruger, oprette en tabel.
>
> Men phpscriptet som skal ind og oprette alle tabellerne siger at den ikke

Vær sikker på du bruger har adgang til at oprette tabeller på den
database du prøver på.

> Så derfor kunne jeg godt tænke mig at kunne se hvad forsøger på at lave.

fra man siden til mysqld:

-l|--log[=file]
Log connections and queries to file.

det paremeter skal du have på når du starter mysql.

> BTW skal jeg åbne op for en port? i fæltet hvor databasen er, stod der som
> default "localhost" og det har jeg ladet være, så det skulle vel ikke være
> nødvendigt?

Hvis du connecter lokalt er det fint, men hvis du connecter ude fra en
anden maskine skal det ændres.

--
Henrik Hansen