Replace mere end én ting...
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 22-07-04 01:03

Jeg bruger følgende kode til at fjerne mellemrum i filnavne som skal
ligges i en database:

filnavnet = Replace (arrWords(element)," ","_")

Er det muligt at 'udvide' den så den også fjerne f.eks. æ,ø, og å, ved
at skrive sådan her:

filnavnet = Replace (arrWords(element),"
","_","æ","ae","ø","oe","å","aa")

??????

eller skal man lave flere i træk som her:

filnavnet = Replace (arrWords(element)," ","_")
filnavnet = Replace (arrWords(element),"æ","ae")
filnavnet = Replace (arrWords(element),"ø","oe")
filnavnet = Replace (arrWords(element),"å","aa")

??????

Hvordan skal det gøres?

På Forhånd Tak!

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-04 08:42

> Er det muligt at 'udvide' den så den også fjerne f.eks. æ,ø, og å, ved
> at skrive sådan her:
>
> filnavnet = Replace (arrWords(element),"
> ","_","æ","ae","ø","oe","å","aa")

temp = split(","_","æ","ae","ø","oe","å","aa", ",")
for i = 0 to UBound(temp)
filnavnet = replace(filnavnet, temp(i))
next

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 22-07-04 11:34

> temp = split(","_","æ","ae","ø","oe","å","aa", ",")
> for i = 0 to UBound(temp)
> filnavnet = replace(filnavnet, temp(i))
> next

Tak for forslaget, men jeg kunne ikke rigtigt få det til at virke.
Derimod virker det her perfekt:

filnavnet = Replace (arrWords(element)," ","_")

filnavnet2 = Replace (filnavnet,"æ","ae")

filnavnet3 = Replace (filnavnet2,"ø","oe")

filnavnet4 = Replace (filnavnet3,"å","aa")

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-04 15:04

> Tak for forslaget, men jeg kunne ikke rigtigt få det til at virke.

Hvilken fejl får du? Det burde virke...

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 22-07-04 15:38

> Hvilken fejl får du? Det burde virke...

Noget med

split. ukendt objekt

eller noget i den retning.
Det er sansynligvis fordi jeg har b-one. Har før haft lidt roblemer med
at deres asp-fortolker ikke understøtter alt da de kører på Linux/Unix.

Fra : Casper Bang

Dato : 22-07-04 16:52

> Noget med
>
> split. ukendt objekt

Ahh, min fejl.
Du skal gøre:

temp = "æ:ae,å:aa,ø:oe"
temp = split(temp, ",")
for i = 0 to UBound(temp)
temp2 = split(temp(i), ":")
filnavnet = replace(filnavnet, temp2(0), temp2(1))
next

Dét burde virke :)

> eller noget i den retning.
> Det er sansynligvis fordi jeg har b-one. Har før haft lidt roblemer med
> at deres asp-fortolker ikke understøtter alt da de kører på Linux/Unix.

Tror ikke split funktionen giver probs :)