Undgå caching af website
Fra : MilkMAn

Dato : 06-05-01 13:49

Hej gruppe.

Jeg har et site på www.konsolnet.dk , der er i ren HTML. Desværre sker
der nogle gange det, at der - trods alle mine forsøg på det modsatte -
vises sider, der tidligere er blevcet cachet af browseren, så besøgende
altså ikke ser de nyeste sider. Kan jeg undgå det på nogen måde, eller
*skal* jeg punge ud for et webhotel med ASP understøttelse?

Jeg har følgende kode indsat på siderne i håbet om, at det var nok -
hvlket det jo desværre ikke var:

<META content=no-cache http-equiv=Pragma>
<META content=-1 http-equiv=Expires>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-05-01 17:14

MilkMAn wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> hvlket det jo desværre ikke var:
>
> <META content=no-cache http-equiv=Pragma>

Det kommer an på, hvad det er du vil. Der er kun /en/ rigtig måde at gøre
det på - og det er fra serversiden - dvs indsættelse af informationerne i
headeren på requestet/response fra serveren. Problemet er nemlig, at en
eventuel proxy meget sjældent kigger på selve HTML-siden - men kun i
headeren. Derfor kan din bruger risikere at hente en (for gammel) side
fra sin proxy - selvom der klikkes på "refresh". Hvis dine brugeres
browsere så ikke respekterer dine HTML-koder, så er du lidt på herrens
mark.

Der er også en anden detalje: Iflg en eller anden RCF skal browseren
faktisk hente en side fra sin cache, hvis der klikkes på "Back"-knappen i
applikationen ... så hvis den overholder denne RFC, så vil den heller
ikke hente fra din server.

Men har du overvejet: Er det overhovedet et reelt problem ?

Jesper

PS: jeg kan sk'i ikke huske, om dine HTML-koder er korrekte, men det er
nok mere i dk.edb.internet.webdesign.html, at du skal have de rigtige
koder (med mindre en anden har bedre hukommelse end jeg).

Fra : Jakob Andersen

Dato : 07-05-01 23:28

"MilkMAn" <skram@dyuty.com> wrote in message
> <META content=no-cache http-equiv=Pragma>
> <META content=-1 http-equiv=Expires>

Jeg vil gætte på at dit problem ligger i at du kun bruger headeren for
HTTP1.0 og ikke den tilsvarende for HTTP1.1 som er:

Men som Jesper ganske rigtig siger er det bedre at sætte en rigtig header.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : MilkMAn

Dato : 08-05-01 21:24

> Men som Jesper ganske rigtig siger er det bedre at sætte en rigtig header.

En rigtig header? Hvordan skal det forstås?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-05-01 22:52

> En rigtig header? Hvordan skal det forstås?

Med
Response.AddHeader()
disse ignoreres ikke af Proxyer og lign. da de sættes i selve responset til
browseren.

Istedet for <Meta http.equiv.....> som sættes efter Responset er sendt fra
webserveren.

Fra : MilkMAn

Dato : 10-05-01 16:25

I don't get it?

Skal jeg indsætte Response... osv. i min kode... eller?