Router besvarer også ICMP ping !
Fra : Søren Skovgaard

Dato : 21-07-04 22:54

Hej alle !

Jeg har det samme problem med min router - det er en TrendNet TW100-BRF104.
Er der nogle der ved, hvordan jeg får min router til at holde op med at
besvare et ping ?

mvh
Søren

Fra : Preben Kristensen

Dato : 22-07-04 12:39

"Søren Skovgaard" <ssk@slet_privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
TW100-BRF104.
> Er der nogle der ved, hvordan jeg får min router til at holde op med at

Er ikke sikker på om det her er rigtig eller det kun lukker for ICMP inde
fra,
men du kan da prøve, og evt. vende tilbage med en melding om det virker.

Gå ind i Router opsætningen http://192.168.1.1
Vælg Firewall
Vælg fanen Services
Marker "Enable Services Blocking"
I "Available Services" finder du PING(ICMP:0) og tilføjer den

Men er som sagt ikke sikker på at det er løsningen.

Preben Kristensen

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 22-07-04 21:50

Hej Preben !

Jeg har nu prøvet at gøre som du siger - jeg prøver lige at få nogle til at
pinge mig !. I hvert fald kan man godt pinge indefra !.

mvh
Søren

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-07-04 23:13

> Jeg har nu prøvet at gøre som du siger - jeg prøver lige at få nogle til
at
> pinge mig !. I hvert fald kan man godt pinge indefra !.

Brug denne side til at teste sikkerheden på dit system.

http://scan.sygate.com/quickscan.html

Mvh

KA

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-07-04 23:38

On Thu, 22 Jul 2004 22:49:38 +0200, "Søren Skovgaard"
<ssk@slet_privat.dk> wrote:

> Jeg har nu prøvet at gøre som du siger - jeg prøver lige at få nogle til at
> pinge mig !. I hvert fald kan man godt pinge indefra !.

Snakker vi om 62.243.161.190? Den svarer fint på ping.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 23-07-04 06:58

Hej Klaus og Asbjørn !

I må begge undskylde - man skal jo også lige Enable Blocking Services. Nu
har jeg fundet ud af, at man ikke kan pinge indefra, når Ping står på
listen, men Sygate påstår stadig, at jeg svarer på Ping (øv) - kan i prøve
at pinge mig (62.243.161.190) ?

mvh
Søren

Fra : Preben Kristensen

Dato : 23-07-04 11:29

> [...]
> har jeg fundet ud af, at man ikke kan pinge indefra, når Ping står på
> listen, men Sygate påstår stadig, at jeg svarer på Ping (øv) - kan i prøve

Har lige prøvet at pinge adressen, og den svarede

Så mit forslag var ikke løsningen, da den jo åbenbart kun lukker for ping
inde
fra og ud.

Prøver at studer problemet lidt mere. Finder jeg noget vender jeg tilbage.

Preben Kristensen

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 24-07-04 23:39

Hej Preben !

Thanks

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 23-07-04 15:01

On Fri, 23 Jul 2004 07:58:18 +0200, "Søren Skovgaard"
<ssk@slet_privat.dk> wrote:

>Sygate påstår stadig, at jeg svarer på Ping (øv) - kan i prøve
>at pinge mig (62.243.161.190) ?

Starting lookup on 62.243.161.190 - Jul 23, 2004 15:57:32
Official Name: 0x3ef3a1be.albnxx3.adsl-dhcp.tele.dk
IP address: 62.243.161.190

Starting ping - Jul 23, 2004 15:57:55
Pinging 62.243.161.190....
IP Address    RTT(ms)   TTL    Bytes Received
Returned Data: TJPing by Jim Dunne. Copyright © 1996-1998. All Rights
Reserved.
62.243.161.190   42      249    64
Returned Data: TJPing by Jim Dunne. Copyright © 1996-1998. All Rights
Reserved.
62.243.161.190   38      249    64
Returned Data: TJPing by Jim Dunne. Copyright © 1996-1998. All Rights
Reserved.
62.243.161.190   42      249    64
Ping Successful
3 packets received out of 3 packets transmitted : 0% PACKET LOSS
Round Trip Time (in milliseconds) Max/Min/Av: 42/38/40

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen