Kattebøger af den underholdende slags...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-07-04 21:41

Hej allesammen.

Jeg læser tit med her i gruppen selv om jeg ikke selv har kat, det må vi
ikke have for boligselskabet.(- dåmme dem...)
Nå, men jeg vil da gerne lige sige tak for alle de gode, spændende og
relevante indlæg - jeg følger trofast med, græder når I græder, og glædes
når I glædes, over de dejlige, frustrerende, skønne, hammer-irriterende og i
bund og grund uforståelige, men vidunderlige kattekræ.

Jeg er så igen (!) gået i gang med Doreen Toveys skønne og skægge bog 'Katte
I Huset', og så sad jeg og kom til at tænke på:
Der må da findes andre bøger som den, om det at være katteslave!?
Sagen er bare at jeg ikke er stødt på nogen endnu, så hvad siger I til at
lave en bette tråd med lidt sommerlæsning om de skønne misser?

Jeg lægger gerne ud med følgende:

På dansk:

Tovey, Doreen:
Katte i huset

Gallico, Paul:
Jennie - fantasy/eventyr.

O'Mara, Leslie:
De bedste kattehistorier - blandede historier om katte af forskellige
forfattere.

Gurney, Eric:
Det var kattens! - en humoristisk og lettere løselig gennemgang af kattens
historie.

*****

På engelsk:

Williams, Tad:
Tailchaser's Song - en slags 'Kaninbjerget' med katte. Fantasy.

Westall, Robert:
Blitzcat - om en kats oplevelser under 2. verdenskrig.

Eliot, T.S.:
Old Possum's Book Of Practical Cats - kender du musical'en Cats? Her er
digtene der ligger til grund for den.

*****

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-07-04 22:45

On 2004-07-21 22:41:20 +0200, "Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.dk> said:

> [...]
> når I glædes, over de dejlige, frustrerende, skønne, hammer-irriterende og i
> bund og grund uforståelige, men vidunderlige kattekræ.

*snøft*
Ej, jeg bliver helt rørt. Årh, du burde da ha' et par mitter selv!

> Der må da findes andre bøger som den, om det at være katteslave!?
> Sagen er bare at jeg ikke er stødt på nogen endnu, så hvad siger I til at
> lave en bette tråd med lidt sommerlæsning om de skønne misser?

Der mindede du mig lige om en bog, jeg har læst uddrag af for længe
siden Dengang lovede jeg mig selv, at _den_ skulle jeg læse.
Jeg har altså ikke en anmeldelse - men jeg kan da linke til det uddrag
jeg har læst og som vakte min interesse.
Det _må_ jeg altså..

http://www.ivybooks.com/features/wildroad/index.html
--
Knus fra Ann R

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-07-04 20:36

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote in message

> [...]
> Jeg har altså ikke en anmeldelse - men jeg kan da linke til det uddrag
> jeg har læst og som vakte min interesse.

Hej Ann.

Æjh, nu fik du mig til at læse det uddrag af den bog der - ih, nu er jeg
osse nysgerrig! *bredt grin*
Hm, den må jeg se om Arnold Busck eller Politikens Boghal har eller kan
skaffe...
Tak for tippet, der skal gås på bogjagt nu!

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Tinen

Dato : 22-07-04 02:44

"Aragorn Elessar" skrev:
> Der må da findes andre bøger som den, om det at være katteslave!?
> Sagen er bare at jeg ikke er stødt på nogen endnu, så hvad siger I til at
> lave en bette tråd med lidt sommerlæsning om de skønne misser?

Terry Pratchett - The unadulterated Cat
den er go'! :]

-Tine

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-07-04 08:54

Aragorn Elessar wrote:
> Hej allesammen.
>
> Jeg læser tit med her i gruppen selv om jeg ikke selv har kat, det må
> vi ikke have for boligselskabet.(- dåmme dem...)

Nu behøves boligselskabet jo ikke at vide alt.... ind til videre er det gået
i 2 år hos os

Men inden man gør som os bør man sikre sig at man har et hjem der kan tage
kattene hvis man bliver "opdaget"

Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-07-04 09:08

Aragon skrev
<Der må da findes andre bøger som den, om det at være katteslave!?
Sagen er bare at jeg ikke er stødt på nogen endnu, så hvad siger I til at
lave en bette tråd med lidt sommerlæsning om de skønne misser?>

det er da en glimrende ide, måske dukker der nogle titler op man ikke
kender.

James Herriot Kattehistorier
Colette Katten
Cleveland Amory Katten der kom ind i varmen
A. N. Wilson Kat på egne veje
Susanne Brøgger Linda Evangelista Olsen

de to nedenstående er godt nok børnebøger, men jeg er lidt vild med dem.

Ursula Moray Williams Katten Mackenzie
Elke Heidenreich Nero Corleone

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Flemming N.

Dato : 22-07-04 11:27

Historien om,

Mrs. Chippy's Last Expedition: The Remarkable Journey of Shackleton's
Polar-bound Cat

Bygger på en virkelig historie der foregik i årene 1914-1916, og er
noget af det bedste jeg har læst.

Mvh

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-07-04 20:39

"Flemming N." <none@sibercity.se> wrote in message

> [...]
> Polar-bound Cat
>
> Bygger på en virkelig historie der foregik i årene 1914-1916, og er

Hej Flemming.

Hmmm, der var en artikel om den kat for nylig på BBC's hjemmeside...jeg kan
ihvertfald huske at jeg har læst noget om at Mrs. Chippy endelig havde fået
sin egen statue, samt lidt om hans (-jo, det var en hankat!) historie.

Det lyder under alle omstændigheder som en historie der bør læses, tak for
tippet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-07-04 20:31

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Susanne Brøgger Linda Evangelista Olsen
>
> de to nedenstående er godt nok børnebøger, men jeg er lidt vild med dem.

Hej Marianne.

Tak for titlerne, af de nævnte kender jeg kun Nero Corleone, og det er længe
siden jeg har læst den.
Jeg vidste godt at James Herriot havde skrevet en masse bøger, men ikke at
han havde skrevet en om katte specielt, så den må jeg hellere se om jeg kan
finde - hans bøger er altid skønne at læse.
Af børnebøger kan jeg ikke huske nogle specifikke titler, ud over Peddersen
og Findus-bøgerne (- fnis, de er altså bare skønne!) men der skal nok være
nogle herlige bøger der jeg har overset - da jeg arbejdede på børnebibliotek
gik alle ungerne op i Harry Potter og Ringenes Herre.
Så er der stof til de kedelige våde sommeraftener, herligt! Takker for
tipsene, eller hvad det nu måtte hedde på korrekt dansk...

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
www.welles.dk

Fra : Kari Eiffert

Dato : 22-07-04 16:25

> [...]
> Sagen er bare at jeg ikke er stødt på nogen endnu, så hvad siger I til at
> lave en bette tråd med lidt sommerlæsning om de skønne misser?

jeg har en bog af Melissa Miller: Hvor klog er din kat og hvor klog er du
selv? IK-test for katte og katteejere.

Har ikke læst det hele endnu, men der er nogen sjove tests i

MVH Kari