Router besvarer et ICMP ping?
Fra : Klaus Andersen

Dato : 21-07-04 20:21

Jeg har sat en router op i dag - funker fint - men pludselig kan man få svar
på et ICMP ping - det har man aldrig kunne før, min firewall har forhindret
det og firewallens log fil siger da også at det ikke er min maskine der
lader sig pinge - ergo må det være routeren?

Jeg har været inde i opsætningen på routeren - her er kun mulighed for at
pille ved udp og tcp porte - det er en NorthQ 9001 router -

Kan nogen hjælpe mig med dette mysterium?

Mvh

KA

Fra : Madsen

Dato : 21-07-04 22:17

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det og firewallens log fil siger da også at det ikke er min maskine der
> lader sig pinge - ergo må det være routeren?

Ja det er det, men det kan ændres.

> Jeg har været inde i opsætningen på routeren - her er kun mulighed for at
> pille ved udp og tcp porte - det er en NorthQ 9001 router -
>
> Kan nogen hjælpe mig med dette mysterium?

Se side 56 i manual,der kan det slås fra.
http://www.northq.com/manual/NQ9000/Generic_BR6104S_Manual01.pdf
Det er den rigtige side, de ahr fået byttet om på manualerne.

Den se ikke så ringe ud, hvor meget har du givet?

--
Hilsen Madsen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 22-07-04 14:08

> Se side 56 i manual,der kan det slås fra.

Perfekt - mange tak

> Den se ikke så ringe ud, hvor meget har du givet?

Jammen den virke da også fint - kostede 300,- i ALDI.

Tak for hjælpen

Mvh

KA

Fra : Jens

Dato : 23-07-04 22:37

"Madsen" <madsen58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den se ikke så ringe ud, hvor meget har du givet?

Northq 9100 og Level One 1405 er identiske indvendigt.........

Mvh Jens