Kanter omkring enkelte celler
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 17:15

Hej,

Hvordan laves der kanter omkring enkelte celler i en tabel.

Jeg kan kun, hvis jeg i tabelegenskaber sætter, at tabellen har kanter, men
så har hele tabellen kanter.
Kan der desuden ikke laves andre katner end den "trælse" dobbeltlinie, som
Frontpage laver?

Michael

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 21-07-04 19:21

Du kan bruge CSS: <td style="border: 3px, solid">
Eventuelt sammen med en class.

Fra : timm

Dato : 21-07-04 20:22

Vint wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> så har hele tabellen kanter.
> Kan der desuden ikke laves andre katner end den "trælse" dobbeltlinie, som

Det er noget af det FP er god til ... og det er super nemt.

I FP 2002 gør du således (det er nogenlunde det samme i andre versioner):

1. Højreklik i tabellen og vælg egenskaber for tabel.
2. Sæt kanttykkelse til nul, så du får en tabel uden kanter og tryk OK
3. Herefter højreklikker du i den celle, der skal være kant på.
4. Vælg egenskaber for celle og tryk på knappen "typografi.
5. Tryk på "formater" og vælg "kant".
6. Vælg kanttykkelse og farve.
7. Tryk OK tre gange ... og VUPTI ... du er kørende

Du kan i øvrigt lære en masse om FP på dette udemærkede link:
http://www.a-begynder.dk/frontpage/frontpage.htm

VH

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 20:34

"timm" <timm@willum.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> 7. Tryk OK tre gange ... og VUPTI ... du er kørende
>
> Du kan i øvrigt lære en masse om FP på dette udemærkede link:

1000-tak for fremgangsmåden.

Ikke logisk for folk, der ikke ved det, men det gør JEG heldigvis nu

Michael