Tekst boks til et link....
Fra : Ulrik Christensen

Dato : 21-07-04 14:20

Nogen der ved om der findes et javescript til at lave sådan at
når musen føres hen over et link, at der så kommer en lille boks
op med noget tekst i??? Jeg har søgt her på HTML.dk, men kunne
ikke finde noget....

_MVH
Ulrik Christensen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-07-04 14:28

Ulrik Christensen skrev:

> Nogen der ved om der findes et javescript til at lave sådan at
> når musen føres hen over et link, at der så kommer en lille boks
> op med noget tekst i?

Sådan som denne?

Det kræver ikke javascript, men udnytter blot standardvisningen af
title. Bemærk at den også virker på mange andre html-elementer -
bl.a. billeder (hvor alt-parameteren gør det samme i IE, men ikke i
andre browsere).

> Jeg har søgt her på HTML.dk, men kunne ikke finde noget....

For en ordens skyld - du er ikke på html.dk, men på usenet. Tag et
kig på siden her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-07-04 14:31

Ulrik Christensen skrev:

> [...]
>når musen føres hen over et link, at der så kommer en lille boks
>op med noget tekst i??? Jeg har søgt her på HTML.dk, men kunne

Det enkleste er at bruge title (som så ikke er javascript) til
det.

nyhedsgrupper">usenet.dk</a>

Vil du have noget mere avanceret, så f.eks.
<http://www.bosrup.com/web/overlib/>
--
Knud

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 22-07-04 00:00

Danke.... Det virkede...

UC

Fra : Niels S

Dato : 25-07-04 10:34

Ulrik Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> Ulrik Christensen...
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Prøv dette:

<A HREF="#" onMouseOver="alert('Dette er din tekst');">Flyt musen
over her!</A>

Eller dette:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Test</TITLE>

<SCRIPT TYPE="text/javascript">

function vinduemedtekst()
{
var vindue =
window.open("","mitvindue","width=300,height=100,scrollbars=yes")
;
vindue.document.write('<HTML><BODY BGCOLOR="#cccccc">Her er
din tekst<P/>Og så et lille link til HTML.DK</BODY></HTML>');
}
</SCRIPT>

</HEAD>
<BODY BGCOLOR="#cccccc">

<H2>OnMouseOver på link</H2>

<A HREF="#" onMouseOver="vinduemedtekst()">Link over her</A>

</BODY>
</HTML>

Det er hvad jeg kan tilbyde