overførsel af data fra pc til pc
Fra : Jan Larsen

Dato : 20-07-04 21:44

Hej

jeg vil gerne have overført data fra en pc
til en anden.

usb, har hørt om det men hvordan virker det ?
og skal man have noget software til at få det
til at virke ??

på forhånd tak

Fra : Søren Blom

Dato : 20-07-04 23:28

"Jan Larsen" <janr31@yahoo.dk> skrev
> jeg vil gerne have overført data fra en pc
> til en anden.
> usb, har hørt om det men hvordan virker det ?
> og skal man have noget software til at få det
> til at virke ??

Du skal have et specielt USB kabel, som du kan købe i alle computer
butikker, men den hurtigste måde, er at hvis der er netkort i begge
maskiner, at forbinde dem med et krydset netkabel og så flytte filerne via
netkabel, det er flere gange hurtigere end USB kan flytte data på.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Kim

Dato : 21-07-04 10:35

On Wed, 21 Jul 2004 00:27:44 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
>maskiner, at forbinde dem med et krydset netkabel og så flytte filerne via
>netkabel, det er flere gange hurtigere end USB kan flytte data på.

Næ, det går endnu hurtigere, hvis der er Firewire i begge PC´ere.

--
Kim

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-07-04 14:07

Firewire er det så gennem netkabel ?
og skal man have software for det ?

Fra : Søren Blom

Dato : 21-07-04 14:30

"Jan Larsen" <janr31@yahoo.dk> skrev
> Firewire er det så gennem netkabel ?

Nej, Firewire kræver at du har Firewire porte på begge computere og et
Firewire kabel til det, men det går jeg ikke ud fra at du har.

> og skal man have software for det ?

Godt spørgsmål, jeg har ikke selv har boget at bruge Firewire til endnu.

Fra : Kim

Dato : 21-07-04 15:31

On Wed, 21 Jul 2004 15:29:41 +0200, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Nej, Firewire kræver at du har Firewire porte på begge computere og et
>Firewire kabel til det, men det går jeg ikke ud fra at du har.

Kræver blot et alm. 6/6 polet Firewire kabel.
( Til bærbare PC´ere anvendes typisk 4 polet stik ).

Nej, er understøttet som alm. netkort under Win XP.

--
Kim

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-07-04 14:02

krydset netkabel, lyder smart men
skal der så software til det ???
vi begge har nu xp, men hvad hvis der er en
med f.eks. windows 98

Fra : Søren Blom

Dato : 21-07-04 14:16

"Jan Larsen" <janr31@yahoo.dk> skrev
> krydset netkabel, lyder smart men
> skal der så software til det ???
> vi begge har nu xp, men hvad hvis der er en
> med f.eks. windows 98

Der skal ikke noget specielt software til det.
Jeg kan ikke lige på stående fod give opskriften til hvad man skal gøre.
Men hvis jeg ikke husker meget galt, så skal du bare sørger for at de drev
og mapper du skal have flyttet fra den ene computer til den anden er delt.
for at dele et drev og mappe, skal du højreklikke på det du ønsker at dele
og så vælge Egenskaber, og faneblad Deling, følg vejledningen for resten.
Mener ikke at der skal sætte nogen andet op til det, men det må andre kunne
svare på.

Fra : Jan Larsen

Dato : 21-07-04 14:20

takker