Forhindre downloadning af kode m.m.
Fra : Linda Holmbäck

Dato : 20-07-04 09:37

Jeg har lavet en hjemmeside med billeder af familen, og efter
anbefaling sat kode på, kun "indvidede" skal se dem, ( uærlige
skal ikke se hvad vi har i vores hjem ) alt ok. Jeg har nu fundet
ud af at med feks. "frontpage" kan man downloade hele min
hjemmeside, alle sider, kode, bileder m.m. ( så var den kode
omsonst ). Kan jeg på nogen måde forhindre at "især koden", og at
( billederne kun kan af de "indvidede") downloades. På forhånd
Tak Linda

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : //anne

Dato : 20-07-04 10:31

Kan jeg på nogen måde forhindre at "især koden", og at
> ( billederne kun kan af de "indvidede") downloades. På forhånd
> Tak Linda
nej, kun hvis du laver koden ASP/PHP osv sådan at koden ligger på
severen, men billederne vil altid kunne hentes.
som hovedregel skal du regne med at hvad du lægger ud på
internettet med HTML er offentligt tilgængeligt

//anne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-07-04 10:30

Linda Holmbäck wrote:

> [...]
> omsonst ). Kan jeg på nogen måde forhindre at "især koden", og at
> ( billederne kun kan af de "indvidede") downloades. På forhånd

Password beskyt billederne i en mappe - så man skal indtaste brugernavn
samt password for at se dem.

Hvis du har webhotel kan htaccess måske hjælpe dig.

Prøv at søge på htaccess og password på google... så burde du finde et
svar...

At forsøge at undgå at man kan downloade din side - som man kan se (uden
der er password beskyttelse) af de billeder der er placeret - er umuligt.

mvh
Johan