Access Database i eksisterende website
Fra : joke

Dato : 19-07-04 21:53

Hej

Jeg har en eksiterende hjemmeside hvor jeg er ved ligge en del over i en
database.

Når jeg importere databasen til det eksistende site, skriver den om jeg vil
oprette forbindelse til databasen hvilket jeg siger ja tak til, siger også
ok til at den må gemme den i fpdb.

Men hvis jeg går over i resultat visning kan jeg ikke bruge databasen da der
ingen tilslutning kommer der. Opretter jeg et nyt site og importere den har
jeg ingen problemer.

Hvad kan jeg gøre for at kunne bruge den i den eksiterende site, det er lidt
molbo at skulle åbne et underwebsted for at rette i databasen.

Hilsen

Johnny

Fra : amesh \(Mette\)

Dato : 20-07-04 01:01

"joke" <freya1995haderspam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lidt
> molbo at skulle åbne et underwebsted for at rette i databasen.

Jeg "plejer" at uploade databaser som de er til serveren, og så give et link
hvorfra besøgende kan downloade den i opdateret tilstand. Jeg bruger
aldrig Access i FP, da jeg har erfaring for, at mine besøgende ikke forstår
at bruge den. Alle "databaser" uploades i Excel, og der er ingen probleer.
Kun mine professionelle, som jeg selv bruger, er i Access, men til gengæld
ikke tilgængelige for besøgende til mit site. Det fungerer fint på denne
måde, og måske kan du bruge samme løsning.

mvh
Mettte

Fra : joke

Dato : 20-07-04 12:02

"amesh (Mette)" <heindorffhus@usenetperiodheindorffhus.dk> skrev i en
meddelelse news:2m35mhFin7erU1@uni-berlin.de...
> [...]
> ikke tilgængelige for besøgende til mit site. Det fungerer fint på denne
> måde, og måske kan du bruge samme løsning.

Hej Mette

Tak for svaret men du misforstod det lidt, brugeren skal ikke har ikke
adgang til selve databasen men den bruges til at hente diverse stof til
siderne fra. problemet er så når man vil tilføje og bruge resultaterne i en
eksisterende hjemmeside kan dette ikke lade sig gøre, men starter jeg forfra
kan jeg sagtens tilgå databasen.

Hilsen

Johnny