Asrock K7S8X og manglende USB?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-07-04 21:26

Jeg har et Asrock bundkort som ikke vil kendes ved noget USB - i
enhedshåndteringen viser den slet ikke noget USB

Er der nogen der har et par tips til hvordan jeg finder noget USB på
bundkortet?

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Mythos

Dato : 19-07-04 22:33

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> enhedshåndteringen viser den slet ikke noget USB
>
> Er der nogen der har et par tips til hvordan jeg finder noget USB på

Jeg har rodet med samme bundkort hos en jeg kender, den ville heller ikke
godkende noget som helst USB i opstarten, så det blev pillet fra. Nu starter
det så op og går i Windows, nu kan man så sætte USB tingene til og det
virker, men det er jo ikke sådan man vil have det til at virke.
Jeg har spurgt mig for her i gruppen, men jeg har endnu ikke fået noget
svar, så vi er nok de eneste der har problemet.

Kim Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-07-04 22:53

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har spurgt mig for her i gruppen, men jeg har endnu ikke fået noget
> svar, så vi er nok de eneste der har problemet.

USB understøttelse på dette bundkort fremkommer, når man installerer SP 1
til win xp. Det fremgår også når man installerer driverne til bundkortet.

Kurt

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-07-04 23:06

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> USB understøttelse på dette bundkort fremkommer, når man installerer SP 1
> til win xp. Det fremgår også når man installerer driverne til bundkortet.

SP1 er installeret, så det er ikke der problemet ligger.

Fra : Mythos

Dato : 20-07-04 06:53

> USB understøttelse på dette bundkort fremkommer, når man installerer SP 1
> til win xp. Det fremgår også når man installerer driverne til bundkortet.
>
> Kurt

For mit tilfælde, så er Windows totalt opgraderet med alt, så det er ikke
det der er problemet. Desuden virker sagerne fint når først Windows er
startet op.

Kim Larsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-07-04 21:11

> For mit tilfælde, så er Windows totalt opgraderet med alt, så det er ikke
> det der er problemet. Desuden virker sagerne fint når først Windows er
> startet op.
>
> Kim Larsen

Du skal en tur i Bios.
Vælg Advanced. Dernæst Chipset Configuration.
Der skal du ændre ud for
USB Device Legacy Support fra Disabled til Enabled.
Der skal i øvrigt stå Enabled alle 3 steder med USB.
Så skulle det spille - også under opstart.

Kurt

Fra : Mythos

Dato : 21-07-04 23:52

> [...]
> Der skal i øvrigt stå Enabled alle 3 steder med USB.
> Så skulle det spille - også under opstart.

Nu har jeg kigget efter på deres maskine, og det stod som du anviste, og
problemet er der stadig, altså at maskinen ikke vil starte op med usb
sagerne sat til, men når først Windows er startet og man så sætter det, så
kører det.

Kim Larsen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-07-04 09:48

On 2004-07-21, Mythos <mythoss_43@hotmail.com> wrote:

> [...]
> problemet er der stadig, altså at maskinen ikke vil starte op med usb
> sagerne sat til, men når først Windows er startet og man så sætter det, så

Prøv nogle af de ting der står her:

http://www.usbman.com/Guides/SiS%20USB%20Tips%20and%20Tricks.htm

Mvh THoams

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-07-04 15:38

Mythos wrote:
> [...]
> og problemet er der stadig, altså at maskinen ikke vil starte op med
> usb sagerne sat til, men når først Windows er startet og man så

Prøv, hvis muligt, at sæt USB-stikket i et andet stedet på bundkortet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Mythos

Dato : 01-08-04 17:31

> [...]
> problemet er der stadig, altså at maskinen ikke vil starte op med usb
> sagerne sat til, men når først Windows er startet og man så sætter det, så

Problemet er løst
Inde i BIOS slog jeg alt muligt til og fra for at se om der var noget der
kunne have nogen virkning, da jeg nåede til USB2, og slog den fra, så kørte
det som det så skulle.
Men hvorfor denne ting har givet problemer, det vides så ikke.

Kim Larsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 19-07-04 23:08

> [...]
> Jeg har spurgt mig for her i gruppen, men jeg har endnu ikke fået noget
> svar, så vi er nok de eneste der har problemet.

Jeg kan slet ikke få den til at se noget USB overhovedet - men der er strøm
på USB portene, jeg har lys i et USB printer kabel, som har blå dioder i.
Men Windows XP pro vil ikke se dem

Måske en bios opgradering vil hjælpe?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 19-07-04 23:38

On 2004-07-19, .°o.O Thomas O.o°. <> wrote:
> Jeg kan slet ikke få den til at se noget USB overhovedet - men der er strøm
> på USB portene, jeg har lys i et USB printer kabel, som har blå dioder i.
> Men Windows XP pro vil ikke se dem

Dumt spøgsmål, men har du

1. enablet dem i bios?
2. Tjekket at du ikke behøver en SIS driver for at det spiller? Tjek
enhedshåndtering.

Thomas

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-07-04 16:58

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> skrev i en meddelelse
> Dumt spøgsmål, men har du
> 1. enablet dem i bios?

DOH! Har installeret alt hvad jeg kunne komme i nærheden af der bare mindede
eller rimede på USB uden held. Men altsammen virker jo ikke hvis ikke den er
enabled i bios... *græmmer mig*

Tak for at vise mig skoven

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-07-04 20:28

On 2004-07-20, .°o.O Thomas O.o°. <> wrote:

> DOH! Har installeret alt hvad jeg kunne komme i nærheden af der bare mindede
> eller rimede på USB uden held. Men altsammen virker jo ikke hvis ikke den er
> enabled i bios... *græmmer mig*

Det har vi alle prøvet

> Tak for at vise mig skoven

np