Bøge smuld
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 19-07-04 20:11

Hej alle

Jeg har for nyligt erhvervet mig en røgeovn.

Nu fulgte der desværre ingen røge smuld med, og når jeg forhåbentlig
snart i den nærmeste fremtid fanger en lækker ørred, vil jeg jo gerne
kunne ryge den.

Hva gør i andre ? - saver i selv i en bøge kæp, til der er nok? - kan
det købes i grej butikker?, har i en aftale med det lokale savværk ?

Mvh
Ulrik

Fra : Ivar Holm

Dato : 19-07-04 21:09

Du skal købe en hel sæk, så har du til resten af din levetid og også lidt
til naboerne. De første 25 kg. købte jeg i et papirlager. Sidste år købte
jeg 25 kilo på et røgeri. Jeg er personlig bekendt med røgeriejeren og fik
det nok til indkøbspris. Men i et fiskekatalog der ligger foran mig, koster
det 39 kr. pr. kilo - dette er ren åger.

Ivar Holm

Fra : Leif Pedersen

Dato : 19-07-04 23:32

Hej

et godt link med alt hvad man skal vide er

http://home18.inet.tele.dk/kalle/startside.htm

der er også anvisninger til steder hvor smuld købes til fornuftige priser.

held og lykke

mvh

Leif Pedersen

Fra : Splitcane

Dato : 20-07-04 16:22

"Ulrik Vadstrup" skrev d. 19-07-04 20:11 dette indlæg :
> [...]
>
> Hva gør i andre ? - saver i selv i en bøge kæp, til der er nok? - kan
> det købes i grej butikker?, har i en aftale med det lokale savværk ?

Hej røgmand

Du kan købe røgringe på denne adresse:
http://www.keramiksmeden.dk/roegindex.html
Jeg kan varmt anbefale dem til koldrøgning af fisk.
Jeg bruger dem i en Weber grill, hvor jeg stiller røgringene på bunden
og lukker næsten helt for bundspjældet. Fisken lægger jeg på risten og
lukker næsten helt for spjældet i låget. Herefter er det bare om at
vente.

http://www.kandu.dk/

Fra : Iceage

Dato : 21-07-04 00:50

Hvad er det i mangler med hensyn til rygning.....?

Fra : glock

Dato : 21-07-04 09:24

Harald Nyborg har et kilo rygesmuld til 29,95

Fra : Dennis

Dato : 20-07-04 21:17

Prøv hos din lokale slagter !!!

Fra : Thorkil Jensen

Dato : 20-07-04 20:53

Enten regner du ikke med at spørgeren lever særlig længe, eller at han ingen
fisk fanger, for hvis man har en røgeovn af almindelig størrelse, rækker en
sæk smuld nu ikke evigt - men du har ret med prisen. Sidst jeg købte 20 kg,
gav jeg 115 kr. for det.

mvh. Thorkil

Fra : Bondemand

Dato : 17-10-04 12:57

http://www.dansktraemel.dk/

Fra : Søren Pedersen

Dato : 22-10-04 11:13

Hej
Jeg køber det hos den lokale fiskehandler....eller slagter. Det er meget
meget billigere end f.eks grejbutikker hvor prisen som regel er ' lige i
overkanten '
M.v.h Søren

Fra : Kjeld Thomsen

Dato : 23-10-04 19:34

Hej!
Prøv dansk røgsmuld i vejle, jeg købte 30 kg. bøgesmuld og 25 kg for 70kr.du
skal selv hente det.
vh. Kjeld