Slet alt
Fra : Gert Simonsen

Dato : 19-07-04 14:29

Hej

Nu har jeg virkelig helt styr på hvordan man sletter een post i en database.
Men nu har jeg brug for at slette alle poster.......!
Hvordan hulen gør man det?
Det er sikkert bare liiiige........men jeg er fuldstændig på bar bund.

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Mickey Petersen

Dato : 19-07-04 14:37

Gert Simonsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Hvordan hulen gør man det?
> Det er sikkert bare liiiige........men jeg er fuldstændig på bar bund.

Er det ikke:

strSQL = "Delete * From tabel"

Hvis det ikke virker så prøv:

strSQL = "Delete * From tabel Where ID = *"

- ID skal så skiftes ud, med en kollone der findes i databasen.

De burde begge virke, men den øverste er nok bedst at bruge.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gert Simonsen

Dato : 19-07-04 14:54

> Er det ikke:
> strSQL = "Delete * From tabel"

Jo det er da......
9 min. - og så er svaret der.
Tusind tak for den hurtige hjælp.

Hilsen Gert Simonsen

Fra : Mickey Petersen

Dato : 19-07-04 15:11

> Jo det er da......
> 9 min. - og så er svaret der.
> Tusind tak for den hurtige hjælp.
>
> Hilsen Gert Simonsen

Velbekomme :)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-07-04 14:54

Mickey Petersen skrev:

> [...]

Hvilken?

Principielt er det bare at fjerne alle kriterier - præcis lige som
forskellen på at udvælge alle poster i forhold til at udvælge én
post.

> strSQL = "Delete * From tabel"

Virker fint i Access. I andre databaser skal man ikke angive
felter:

   DELETE FROM tabel

Jeg kan ikke huske om Access kan bruge begge versioner.

Der er i øvrigt en meget logisk grund til at der _ikke_ skal være
en stjerne i en delete-kommando. En delete-forespørgsel kan _kun_
slette hele poster, så det giver ikke mening at fortælle hvilke
felter der skal slettes (stjernen betyder bare "alle felter").

> Hvis det ikke virker så prøv:
>
> strSQL = "Delete * From tabel Where ID = *"

Nej - den vil ikke virke. Man kan ikke bruge jokertegn sammen med
"=" i sql-sætninger. Ved strengoperationer kan man bruge jokertegn,
men det skal ske sammen med søgeoperatoren LIKE - fx: DELETE FROM
tabel WHERE tekstfelt LIKE '%'

(% er standardjoker i sql, svarer til *)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mickey Petersen

Dato : 19-07-04 15:17

Jens GyldenkærneClausen wrote in
> [...]
> men det skal ske sammen med søgeoperatoren LIKE - fx: DELETE FROM
> tabel WHERE tekstfelt LIKE '%'
>
> (% er standardjoker i sql, svarer til *)

Har heller aldrig prøvet med *, men så lærte man da lidt mere...