A920 - Hvilken CPU?
Fra : Thunder

Dato : 19-07-04 13:15

Jeg ved en pokkers bunke om den her fon, men har dog ikke været i stand til
at finde ud af hvilken processor der sidder i den.
Er det EPOC, isåfald hvilken serie.
Er det Serie 60 (tvivler jeg dog på)?
Er det en ARM eller MIPS, måske en SHC?

Er der en der har svaret? Det er afgørende for hvilke programmer man kan
bruge til den.

Med venlig hilsen

Jan Johansson

---

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 19-07-04 15:12

On Mon, 19 Jul 2004 14:15:16 +0200, "Thunder"
<thunderNospam@get2net.dk> wrote:

> [...]
>Er det en ARM eller MIPS, måske en SHC?
>
>Er der en der har svaret? Det er afgørende for hvilke programmer man kan

Processoren er en Texas Instruments OMAP1510 (166Mhz), men det er i
princippet ligegyldigt - for det er operativsystemet, der er
afgørende. Det hedder Symbian v7.0 (brugerfladen hedder UIQ 2.1)

KS

Fra : Thunder

Dato : 20-07-04 18:26

Mange tak for svaret:) Det er ikke helt ligegyldigt da jeg søger SW vidt og
bredt og de har forskelige betegnelser.

Jan Johansson

---

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 20-07-04 19:56

On Tue, 20 Jul 2004 19:25:58 +0200, "Thunder"
<thunderNospam@get2net.dk> wrote:

>Mange tak for svaret:) Det er ikke helt ligegyldigt da jeg søger SW vidt og
>bredt og de har forskelige betegnelser.

Ja, men den processor bliver brugt i så forskellige enheder som Palm
Tungsten, SonyEricssons P900, din egen Motorola og i forskellige andre
enheder - så selve processoren kan du ikke udlede noget af.

KS