sisal?
Fra : Battlefield´s

Dato : 19-07-04 13:14

Hej
Jeg er ved at være træt af vores trægulv i gangen, og jeg synes det kunne
blive så flot med et sisaltæppe (væg-til væg). Min mand derimod, mener at
det alt for hurtigt vil blive ødelagt af vores katte.
Men bruger katte sådan et tæppe til at hvæsse på? De har op til flere
klatretræer.
Er der nogen af jer, der har sisaltæpper i huset?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jane

Dato : 19-07-04 13:20

Battlefield´s skrev i <news:40fbbb10$0$183$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>:

> Men bruger katte sådan et tæppe til at hvæsse på?

Jeg havde en ven som havde et sådant tæppe i sin entre
katten var i stand til bogstaveligt talt at gå på
væggene og det morede den meget. Din kat vil elske
dig for at lave sådan en legeplads til den. Men hvis
det ikke er dit mål vil jeg nok fraråde det.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-07-04 13:43

On 2004-07-19 14:19:42 +0200, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> said:

> Jeg havde en ven som havde et sådant tæppe i sin entre
> katten var i stand til bogstaveligt talt at gå på
> væggene og det morede den meget.

Jeg sad og funderede på, om du mener hessian?
Jeg har nemlig også haft en ven med hessiantapet i stuen + tre livlige
siamkillinger (for ca 50 år siden, da det tapet var udbredt endnu
Og de killinger _gik_ også på væggene. Underholdende på sin vis, men
lidt nervepirrende og ikke helt meningen!
Sisal er vist det samme som det, kradsetræer tit er beklædt med, ikke?
Noget tykt, tungt gulvtæppe-noget?
Mine hvæsser af og til kløer i vores helt almindelige uldgulvtæppe -
sådan et der er lavet af en masse små løkker.
Et helt gulv lavet af kradsetræ-stof - øj, jeg tror de ville elske
det! Men jeg tror også at det ville blive flosset ret hurtigt, desværre

Måske afhænger det af, om ens katte normalt kan lide at kradse "vandret"?

--
Knus fra Ann R

Fra : Jane

Dato : 19-07-04 17:41

Ann Rudbeck skrev i <news:40fbc1dd$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Sisal er vist det samme som det, kradsetræer tit er beklædt med, ikke?
> Noget tykt, tungt gulvtæppe-noget?

Jeps. Det lignede at der hængte et par dørmåtter på væggen,
men hver sin smag. Jeg tror nu mest det var der for kattens
skyld og ikke udseendet.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-07-04 18:22

On 2004-07-19 18:41:22 +0200, Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> said:

> Jeps. Det lignede at der hængte et par dørmåtter på væggen,
> men hver sin smag. Jeg tror nu mest det var der for kattens
> skyld og ikke udseendet.

Nåeh okay
Den model har jeg til gode at se endnu *g* men jeg tror gerne at det
har gjort lykke hos mis.
--
Knus fra Ann R

Fra : maz

Dato : 19-07-04 13:35

Battlefield´s wrote:
> Men bruger katte sådan et tæppe til at hvæsse på? De har op til flere
> klatretræer.
> Er der nogen af jer, der har sisaltæpper i huset?
Jeg har sisalmåtter. De er et hit herhjemme ;) Både til at kradse i, brække
sig på (favoritten!) og ligge og sove på/slappe af på ;)
Såeh... Hvis det skulle holde sig pænt, vil jeg ikke anbefale sisal ;)

Maria og Z-teamet (inkl. en storsnakkende Zero!) :)

Fra : Kate

Dato : 19-07-04 18:29

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in

> Er der nogen af jer, der har sisaltæpper i huset?

Jeg overvejer da at investere i noget i den stil til Lante. Jeg har
nemlig opdaget at han elsker at væsse klør på noget vanret, hellere end
lodret.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 19-07-04 20:20

Battlefield´s wrote:
> [...]
> klatretræer.
> Er der nogen af jer, der har sisaltæpper i huset?

Hej
Jeg har kun sisal på væggen. I gangen har jeg beklædt et stykke rundt om en
hjørne fra gulv til loft, de elsker at klatre op i toppen og hoppe ned i
hovedet på hinanden og så går det ellers i fuld galop med tagfat efter
hinanden
Til gulv vil det sikkert hurtigt blive kradset op, så det turde jeg ikke
prøve.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 19-07-04 20:58

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> Til gulv vil det sikkert hurtigt blive kradset op, så det turde
> jeg ikke prøve.

Hurtigere end hvis det sidder på væg? Ja, jeg ved godt jeg spørger midt
i en andens tråd, men jeg overvejer lidt om jeg skal investere i et
kradsebræt som kan ligge på gulvet, for Lante's skyld.

Fra : Denise

Dato : 19-07-04 21:34

Kate wrote:
> [...]
> midt i en andens tråd, men jeg overvejer lidt om jeg skal investere i
> et kradsebræt som kan ligge på gulvet, for Lante's skyld.

Det vil måske hurtigere bliver kradset op når de kan sidde og væsse kløer på
gulvet, men det jeg faktisk ville sige var, man skifter jo ikke bare sådan
lige et væg-til-væg gulvtæppe, det forventer man jo holder lidt længere. Det
er jo noget nemmere og billigere at udskifte et stykke der er skruet op på
en væg. Men skaf du bare et stykke der kan bruges til krassebrædt på gulvet,
det vil blive et hit Men regn med det skal skiftes ud efter et stykke
tid, afhængig hvor krassetossede de er.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 19-07-04 21:48

> Men skaf du bare et stykke der kan bruges til krassebrædt på
> gulvet, det vil blive et hit Men regn med det skal skiftes ud
> efter et stykke tid, afhængig hvor krassetossede de er.

Lante er temmeligt kradsetosset og da han har kastet sin kærlighed på
det tæppe jeg har fået af min mormor (post mortum) så er jeg mere end
villig til at give ham noget andet, hvis det kan redde gaven fra
mormor. Efter hendes død betyder den jo endnu mere for mig.

Fra : Allan

Dato : 19-07-04 21:36

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> i en andens tråd, men jeg overvejer lidt om jeg skal investere i et
> kradsebræt som kan ligge på gulvet, for Lante's skyld.

> [...]

Hej Kate

Jeg har en almindelig udendørs dørmåtte til at ligge indenfor.
Den får nogle ture en gang immellem. Så det er et hit her.
Og det er en billig løsning for at se om det er noget for kattene.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 19-07-04 21:49

"Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> wrote in

> Og det er en billig løsning for at se om det er noget for kattene.

Ja, det har du da ret i. Jeg må straks ud og handle imorgen efter
arbejde

Fra : Battlefield´s

Dato : 20-07-04 12:48

> "Allan" <allan_roskilde@hotmail.REMOVEcom> wrote in

> Ja, det har du da ret i. Jeg må straks ud og handle imorgen efter
> [...]
Nå, men det lyder ikke til at det er et sisaltæppe jeg skal have i min gang.
Så må jeg jo finde på noget andet
Tak for svarene.
Hilsen Vibeke

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-07-04 13:28

> [...]
> Den får nogle ture en gang immellem. Så det er et hit her.
> Og det er en billig løsning for at se om det er noget for kattene.

Der findes to typer katte.
Horizontale og Verticale

Det er måden de ønsker at ordne deres klør på. Ud af mine 8 katte er alle
undtagen en horisontal. Den ene der er vertical, nægter at hvæse klør
lodret. Så den skal have en måtte for ikke at bruge gulvtæppet.

Hilsen Nina

www.tendertribes.dk

Fra : Allan

Dato : 20-07-04 19:57

"Nina, Tender Tribes" <mail@NOSPAMtendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> undtagen en horisontal. Den ene der er vertical, nægter at hvæse klør
> lodret. Så den skal have en måtte for ikke at bruge gulvtæppet.

He He så må mine være hybrider

Nej det er ikke så ofte der bliver væset klør på måtten.
Det er straks være med deres 2 klatre miljøer og de 2 vinkel kradsebrædder
der er sat op.
De er snart slidt op.
Men måske er det pladseringen af måtten der gør det.
Den ligger i mit bryggers tæt på en af kattebakkene.
Og bryggerset ligger op til køkkenet.
Så det kan være at det er et godt sted, at gøre sig lækker, for en kat.

Mvh Allan

Fra : maz

Dato : 21-07-04 09:05

Nina, Tender Tribes wrote:
> [...]
> alle undtagen en horisontal. Den ene der er vertical, nægter at hvæse
> klør lodret. Så den skal have en måtte for ikke at bruge gulvtæppet.

Interessant - det vidste jeg ikke. Men nu ved jeg hvorfor Zeke konsekvent
kradser i gulvtæpperne og ikke i kradsemiljøerne. Så skal vist have
anskaffet et horisontalt kradsebræt. Tak for oplysningen, Nina! :)

Maria

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-04 11:06

> [...]

> undtagen en horisontal. Den ene der er vertical, nægter at hvæse klør
> lodret. Så den skal have en måtte for ikke at bruge gulvtæppet.

Det er meget sjovt du nævner det, for ud af vores 4 killinger, bruger den
ene kat også bundhylden på kradsetræet ( med det bløde stof ) i stedet for
at kradse på stammen, som de andre katte gør. Hun kradser altså også
vandret. Det har jeg aldrig set andre katte gøre før.

Mvh. www.tjekmig.dk