Hvor meget må en hvalp
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-07-04 07:32

Hej

Siri har efterhånden været ved stranden nogle gange, men i går fandt
hun ud af det der med at svømme. Se, det er rigtig sjovt for en lille
hund!

Men vi vil jo ikke overanstrenge hende, så jeg vil bare lige høre hvor
meget en knap 11 ugers hvalp egentlig må have lov til at svømme?

Mvh Trine og Siri

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Jimmy

Dato : 19-07-04 09:54

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men vi vil jo ikke overanstrenge hende, så jeg vil bare lige høre hvor
> meget en knap 11 ugers hvalp egentlig må have lov til at svømme?

Min uvidenskabelige holdning er, at du ikke kan overanstrenge den ved
svømning, når den selv kan sige fra.

Det er absolut den mindst skadelige form for motion, da den jo ikke skal
bære sin egen vægt.

Det bruges også til genoptræning, da ledene ikke belastes.

Hvis jeg var i tvivl, ville jeg ringe til http://www.solvang.dk som er en
super hundesvømmehal og høre deres mening, da de er fagfolk.

Mvh
Jimmy

Fra : shadow

Dato : 19-07-04 13:55

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis jeg var i tvivl, ville jeg ringe til http://www.solvang.dk som er en
> super hundesvømmehal og høre deres mening, da de er fagfolk.

Hej
Jeg er helt enig med Jimmy's svar til dig.
Men lige en lille kommentar, saltvand er godt til at begrænse tæger, og godt
til mange andre ting, men ved vedvarende badning i saltvand ( flere dage i
træk) er det en god ide lige at tage havslangen når man kommer hjem og lige
skylle pelsen let igennem, får at få det værste salt af hunden, da det
ellers kan give tør hud , og derved genere hunden.

--
M.V.H
Jimmy & Laika ( Shadow som tit lader sin hund bade i Vesterhavet, men altid

Fra : shadow

Dato : 19-07-04 22:37

Fra : Eifelvuf

Dato : 19-07-04 15:32

"Trine Kornum Christiansen" skrev d. 19-07-04 07:32 dette indlæg :
> [...]

> Siri har efterhånden været ved stranden nogle gange, men i går fandt
> hun ud af det der med at svømme. Se, det er rigtig sjovt for en lille

Det er vel ikke mere sjovt for en lille hund, end det er for en stor ?

> Men vi vil jo ikke overanstrenge hende, så jeg vil bare lige høre hvor
> meget en knap 11 ugers hvalp egentlig må have lov til at svømme?

1 time, 4 minutter og seksten sekunder.

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Ku ej dy mig... sorry...

http://www.kandu.dk/

Fra : ninja ninjasen

Dato : 19-07-04 15:53

On Mon, 19 Jul 2004 14:32:29 GMT, "Eifelvuf" <Eifelvuf.news@kandu.dk>
wrote:

>Hej

>Det er vel ikke mere sjovt for en lille hund, end det er for en stor ?

,jo jeg har hørt at store hunde slet ikke griner så meget når de er
kommet tilbage fra en svømmetur ! griner din måske ? nej vel min
er lille og griner nogle gange flere timer efter en lille soppetur

>1 time, 4 minutter og seksten sekunder.

,,arrhh spørg nu lige skyggen til råds først

Fra : qfha

Dato : 19-07-04 20:15

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Om du mener den løber og pjasker i kanten af vandet eller bliver gennem
våd er ikke muligt at uddrage af din tekst. Det første er tildels ok en
varm dag. Det andet mener jeg en 11 ugers hvalp er for lille til. Dels
pga. at den kan blive for kold, da en hvalp endnu ikke har udviklet
vandskyende dækpels, og dels fordi den kan udvikle hotspots pga for
fugtig hud. En hvalp i den alder skal altid tørres godt og næsten tør,
hvis den har været våd.

http://www.kandu.dk/