Ctrl + F1 _burde_ vise online hjælp
Fra : Mathias

Dato : 18-07-04 20:35

Hej NG...

Jeg er i de sidste par newbie spørgsmål jeg har stillet blevet bedt om at,
f.eks., skrive Chr og trykke Ctrl + F1 for at se i online hjælpen.
Problemet er bare, at i min Delphi (D6P) tager Ctrl + F1 og lader som om at
det bare var F1, og viser den internale hjælp. Jeg har søgt på Borlands
hjemmeside, men det lader ikke til at jeg kan komme ind på online
referencen fra deres hjemmeside.
Nogle der har samme / lignende problem?

På forhånd tak,
Mathias.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 18-07-04 21:03

"Mathias" <mathias@xyz.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det bare var F1, og viser den internale hjælp. Jeg har søgt på Borlands
> hjemmeside, men det lader ikke til at jeg kan komme ind på online

I min Delphi5 Pro ses der heller ingen forskel på CTRL-F1 og F1.

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 18-07-04 21:14

"Kurt Guldbæk" <k@g.s> skrev i en meddelelse
> "Mathias" <mathias@xyz.com> skrev i en meddelelse

> at

> I min Delphi5 Pro ses der heller ingen forskel på CTRL-F1 og F1.

Heller ingen forskel i Delphi 7 pro.

/HK

Fra : Mathias

Dato : 18-07-04 22:35

Var der nogle af dem der har noget fungerende Online Delphi Hjælp der kunne
give os andre et link til online hjælpen?

Fra : Kurt Bilde

Dato : 19-07-04 15:49

Mathias wrote:

> Var der nogle af dem der har noget fungerende Online Delphi Hjælp der kunne
> give os andre et link til online hjælpen?

Øhh jeg tror du misforstår - der er ikke nogen online-onlinehjælp (ala
java-doc fra Sun). Online-hjælp er et gammelt udtryk. Så lad mig sige
det på følgende måde: Hvis du havde anvendt den indbyggede hjælp (aka
online hjælpen) så......

Mht. F1 og Ctrl+F1 så kan jeg se, at tastetrykkene i begge tilfælde går
direkte til det ord man står på, hvis det er et kendt ord!

-Kurt

Fra : Mathias

Dato : 21-07-04 21:57

Kurt Bilde <kub@sam.sdu.dk> wrote in

> [...]
>
> Mht. F1 og Ctrl+F1 så kan jeg se, at tastetrykkene i begge tilfælde
> går direkte til det ord man står på, hvis det er et kendt ord!

Tak for hjælpen - jaah, jeg må have misforstået noget, så ;)

Mvh. Mathias

Fra : Thomas Munk

Dato : 05-08-04 07:49

"Mathias" <mathias@xyz.com> wrote in message
> [...]
Borlands
> hjemmeside, men det lader ikke til at jeg kan komme ind på online

Jeg tror at ideen om Ctrl+F1 er et levn fra Turbo/Borland Pascal hvor
denne kombination gik til hjælp på det markerede ord, mens F1 blot
åbnede generel hjælp.

I dag, i Delphi, er der kun F1 som gør det første hvis muligt.

Fra : Mathias

Dato : 06-08-04 14:42

Thomas Munk wrote:
> [...]
> åbnede generel hjælp.
>
> I dag, i Delphi, er der kun F1 som gør det første hvis muligt.

Okay!
Det løser jo mit mysterium ;)
Mange tak!

--