omvendt telefonstik - noget med internet??
Fra : Anne

Dato : 18-07-04 11:01

Jeg er blevet henvist til denne gruppe og håber at der er nogen der
evt. har et bud på hvad det understående kan være til.

Mit problem ligger i et telefonstik i væggen der er vendt om. Dvs. at
det ligner en hestesko der vender op ad, i stedet for den normale
hestesko der vender ned ad, og det er umuligt at sætte en
telefon/modem til i det. Lige oven over kommer der en ledning ud,
hvorpå der står noget med "Telass 100 - 75 Ohm 2001".
Har dette noget med internet at gøre, en bredbåndsløsning eller??
Der sidder desuden et stik til kabeltv/radio lige ved siden af.

Det skal lige siges at jeg for ikke så længe siden er flyttet ind i
huset, men jeg har ikke nogen telefon på den foregående ejer så jeg
kan spørge hvad det er til.

Jeg er egentlig bare nysgerrig efter hvad det kunne være, og lidt træt
af at trække en forlængerledning for at koble mit alm. modem op.

Med venlig hilsen
Anne

Fra : Sørensen

Dato : 18-07-04 17:20

"Anne" skrev

> [...]
>
> Jeg er egentlig bare nysgerrig efter hvad det kunne være, og lidt træt
> af at trække en forlængerledning for at koble mit alm. modem op.

Måske er det bare det forreste dæksel der vender forkert, prøv at vippe det
af med en lille skruetrækker og vend det om.

vh.
Sørensen

Fra : Anne

Dato : 18-07-04 19:35

On Sun, 18 Jul 2004 18:20:13 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

>"Anne" skrev
>
>et telefonstik i væggen der er vendt om. Dvs. at

>Måske er det bare det forreste dæksel der vender forkert, prøv at vippe det
>af med en lille skruetrækker og vend det om.

Jeg havde bare en ide om at det formentlig havde noget at gøre med den
kabel der kommer ud lige ovenover, måske at det var forbedredt til
internet via kabel - tv'et. Nu aner jeg jo bare ikke lige hvordan
sådan noget er sat op.
Men jeg vil prøve at se om jeg evt. kan vende dækslet om.

Anne

Fra : Anne

Dato : 18-07-04 19:41

On Sun, 18 Jul 2004 20:35:02 +0200, Anne <lindegaard"SLET"@os.dk>
wrote:

> [...]
>kabel der kommer ud lige ovenover, måske at det var forbedredt til
>internet via kabel - tv'et. Nu aner jeg jo bare ikke lige hvordan

Jeg glemte lige at sige at det kabel der kommer ud af dette stik godt
kunne ligne et antennekabel.

Fra : Sørensen

Dato : 19-07-04 05:37

"Anne" skrev > Jeg glemte lige at sige at det kabel der kommer ud af dette
stik godt
> kunne ligne et antennekabel.

Hvis det er et alm. telefonstik så burde det have været brugt til telefoni,
ellers er der lavet noget fusk.

Det er ikke sikkert at der er klartone i stikket da det kan have været en
ekstra linie eller evt ISDN, der blev også lavet specielle "internetstik" på
et tidspunkt, men det var i bund og grund bare et alm. analog telefonstik.

Hvis der har været firma der hvor Du bor kan det også være en 2 mb. linie
hvor man en gang (i hvert fald på centralerne) brugte noget der ligner
antennekabel.

vh.
Sørensen

Fra : Anne

Dato : 19-07-04 08:14

On Mon, 19 Jul 2004 06:37:16 +0200, "Sørensen" <no@i.dont> wrote:

> [...]
>
>Hvis der har været firma der hvor Du bor kan det også være en 2 mb. linie
>hvor man en gang (i hvert fald på centralerne) brugte noget der ligner

Det ser ud til at dækslet bare var blevet vendt forkert, da ledningen
oven over blev sat i. Og nu fungerer det fint.
Men det giver stadig ikke løsningen på det kalbel der kommer ud oven
over.
Jeg har lagt et billede i dk.binaer, hvis der er nogen der kunne komme
med et bud - mit bud er stadig at det nok har noget med internet via
kabeltv.

Sørensen - tak for hjælpen, nu virker det i hvert fald og jeg har da
nu mulighed for at få ADSL i det her rum!

mvh
Anne

Fra : Per Olsen

Dato : 19-07-04 18:01

Hej Anne,

Jeg lavede noget ligende hos mine forældrer da de fik ADSL. Jeg lavede det
ved det første telefonstik i huset.

Det jeg gjorde var at tage telefonledningen der kom ind fra vejen og satte
den til telefonstikket (sådan var det også inden jeg gik i gang). Derefter
tog jeg telefonledningen der gik videre til de andre telefonstik og førte
den ud af væggen - ligesom hos dig. På denne ledning monterede jeg et
telefonstik - ligesom hos dig.

Når systemet blev brugt uden ADSL kunne ledningen fra væggen blot sættes i
stikket i væggen. Herefter virkede alle telefonstik i huset.

Når systemet blev brugt med ADSL satte jeg ADSL "gør det selv" kittets lidt
specielle telefonstik i væggen og "stikket på ledningen" oveni. Herefter var
der ADSL i værelset og alle telefonstik virkede.

Giver dette mening?

- Per

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-07-04 18:31

Hejsa

Hmm nu var hendes spørgsmål hvad det var for et kabel der kom ud lige over
telefonstikket, har aldrig hørt om at man bruger et antenne kabel til
digital parabolmodtager, til at videreføre fra et telefonstik.

Hilsen Svend

Fra : Sørensen

Dato : 19-07-04 22:28

"Anne" skrev
> [...]
>
> Sørensen - tak for hjælpen, nu virker det i hvert fald og jeg har da
> nu mulighed for at få ADSL i det her rum!

Hej Anne.

Det var godt vi fandt løsningen, jeg har set det tit.
Angående det ekstra antennekabel så har det muligvis været en parabolantenne
ude på husmuren eller som Du er inde på: til internet via kabel-TV.

Bemærk: Hvis Du vil have ADSL skal der sættes et specielt stik på sammen med
telefonstikket for at få De andre telefonstik til at virke sammen med ADSL,
dette gør telefonmontøren dog hvis Du bestiller en "godt i gang" løsning.

vh.
Sørensen

Fra : Svend Poulsen

Dato : 19-07-04 10:48

Hejsa

Har søgt på google med navnet på kablet, og der står det at det er en kabel
til digital satelit
modtager, så det er ikke noget med internet.

Hilsen Svend

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-07-04 19:33

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
kabel
> til digital satelit
> modtager, så det er ikke noget med internet.

Hvis man kan få internet via kabel-tv i området, kunne det sagtens være ført
sådan ned fra et skillefilter.

MVH
Kent Glerup

Fra : Anne

Dato : 21-07-04 11:16

On Mon, 19 Jul 2004 20:32:37 +0200, "Kent Glerup"
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>kabel
>
>Hvis man kan få internet via kabel-tv i området, kunne det sagtens være ført

Det kan man nemlig og det var derfor at min første tanke faldt på det.
Dog ser enden af kablet ud som om det er blevet skåret af - se billede
i dk.binaer (kabel til internet?)
Vil det være muligt at sætte det stik på der skal bruges i modemet??
Jeg vil jo nødig skulle ofre 700 kr mere for at få en montør til at
gøre det hvis det er muligt for mig selv, så kan jeg slippe med
oprettelsen

Mvh
Anne

Fra : Sørensen

Dato : 21-07-04 14:30

"Anne" < skrev

> [...]
> Jeg vil jo nødig skulle ofre 700 kr mere for at få en montør til at
> gøre det hvis det er muligt for mig selv, så kan jeg slippe med

Ja det er nemt at montere et stik og det koster kun nogle få kroner, mon
ikke kabelTV-selskabet kan se om der har været internetopkobling på adressen
før ?.
Kan Du ikke finde ud af hvor kablet går hen ?, det går typisk i et rør op på
loftet, det nytter jo ikke noget at sætte et stik på hvis den anden ende
ender blindt.

vh.
Sørensen