? om missemor/killinger
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-07-04 11:41

Min kat fik en 12. Maj et kuld killinger. Hun er ret lille af størrelse men
klarede til trods for det fødslen til UG. Nu er killingerne så 10 uger og de
er i forhold til hende meget store... Jeg ved at mislingerne skal blive til
de er 12 uger bla.a. pga. de skal lære kattesprog og det at blive afvist,
men... Sarah som katten kaldes, ammer stadig på livet løøst og ligger helst
ved mislingerne hele tiden. Hun udviser absolut ingen lyst til at afvise
dem, tværtimod. De er ved at løsrive sig, men Sarah kæmper bravt for at
holde dem ved sig!! Hun er virkelig ved at være tærret på. Tjavset i pelsen,
tynd og udslidt og det' ligemeget hvor meget hun får at spise!

Sarah's Mor var på samme måde, men til gengæld noget større og mere robust.

Nogen idéer til hvad jeg skal gøre her de sidste 2 uger? Skal jeg holde
Sarah lidt væk fra killingerne eller lade dem tærre på hende? Hun er svær at
holde fra dem, men lukker vi ørerne for hendes mjaven kan det lade sig
gøre...

Rinnie
-Med katten Sarah og de 4 snot-forkælede killinger!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-07-04 11:49

"Rinnie Ilsøe" <gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote in message
> [...]
> gøre...
>
> Rinnie
> -Med katten Sarah og de 4 snot-forkælede killinger!

Det er forskelligt hvornår en missemor bliver færdig med sine killinger.
Nogle starter allerede ved 8 ugers alderen. Nogle fortsætter til killingerne
er langt over 14-15 uger. Sådan er de bare.
I skal endelig ikke fjerne dem eller skille dem ad. Det ville være helt
forkert. Det er barsk at sende dem ud før hun er klar til at give slip på
dem, men træk den så længe som muligt. Måske sørg for at der er en eller et
par stykker hun kan tage sig af et stykke tid endnu.
Sørg for at hun får god mad, killingemad, så hun har noget at stå imod med,
når de tager sådan på hende

Nina