Er det starten på kolik ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-04 19:37

Hejsa

Vores 4 uger gamle datter begyndte pludselig i går aftes bare at skrige og
virkelig være ked af det. Det stod på 1 en times tid.

I dag har hun været meget urolig, skreget lidt og har faktisk ikke sovet ret
meget. Og hun virker heller ikke helt vildt sulten. Hun har fået flaske
(NAN1) siden fødslen, så vi har styr på hvor meget hun spiser, og i dag har
hun taget lidt mindre end normalt.

Er der noget at være bekymret for ? Eller er det bare de nybagte forældre
der er pylrede og urolige uden grund ?

Mvh

Henrik

Fra : mulle26

Dato : 19-07-04 17:45

hejsa !!!!

hvis jeres datter skriger på samme tidpunkt hver dag kan i godt regne
med at det er kolik... jeg har selv haft en datter med kolik og det er
ikke sjovt men man kan ikke gøre noget ved det andet ind sidde og nusse
hendes mave og give hende noget koldt camillete det hjælp min datter

med venlig hilsen marie

http://www.kandu.dk/

Fra : Charlotte

Dato : 21-07-04 12:29

"mulle26" <mulle26.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke sjovt men man kan ikke gøre noget ved det andet ind sidde og nusse
> hendes mave og give hende noget koldt camillete det hjælp min datter

Tal med din sundhedsplejeske. Det er bla. andet det hun skal bruges til

Ps.Så vidt jeg ved, er det ikke så godt for så små børn at få kamillethe!

Mvh. Charlotte

Fra : karsten klaaby

Dato : 21-07-04 15:42

"> > hendes mave og give hende noget koldt camillete det hjælp min datter

Hej

Noget andet er at børn på modermælkserstatning som regel ikke bryder sig om
noget koldt, det skal helst have samme temperatur som modermælkserstatningen
i flg. min sundhedspl.

MVH Pia

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-07-04 19:48

"HappyHenrik.dk" <dj(a)happyhenrik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun taget lidt mindre end normalt.
>
> Er der noget at være bekymret for ? Eller er det bare de nybagte forældre

- nej det ville jeg nu ikke mene skulle bekymre jer ... men hvis det
fortsætter og bliver værre i flere uger er der nok grund til at spørge lægen
eller sundhedsplejersken. Både du og jeg har dårlige dage uden stor appetit
.... og nogen gange har vi ondt i maven osv osv. Så ro på ...

ras

Fra : Dorthe

Dato : 21-07-04 18:14

Kolik er, hvis barnet skriger mindst tre timer hver dag mindst tre gange om
ugen.

Vores søn på 2 år havde kolik og dengang blev det på barselsgangen anbefalet
at give børn kamillethe, da det kunne hjælpe på uroen.
Har dog ikke hørt, det skulle være dårligt at give børn kamillete - nærmere,
at der ingen dokumenteret effekt er herfor!

Der er nogle børn, som får ro af lidt sukkervand.

/Dorthe