Skriger når hun spiser?
Fra : Nielsen

Dato : 16-07-04 18:19

Hej med jer,

Jeg håber der er nogen her der kan give os et godt råd.

Vi har en lille datter på 8 uger, som er begyndt at skrige når hun spiser.
Hun bliver både ammet, og får blå Allomin, da der ikke er mælk nok. Hun har
hele tiden spist rigtig meget (hvilket meget tydeligt kan ses på vægten).

Hun er ellers ganske rolig mellem måltiderne, og hun kan også godt spise et
lille stykke tid uden problemer, men så lige pludselig spænder hun i kroppen
og skriger - og maven rumler samtidig. Vi sørger selvfølgelig for at få
hende til at bøvse tit under måltidet, da vi troede at det måske var luft.
Indtil for nylig var dette kun et problem om aftenen, men nu er det over det
meste af dagen. Nogle måltider går dog problemfrit. Og det forekommer i
øvrigt både når hun bliver ammet og får flaske.

Er der nogen der har prøvet noget lignende?

Håber nogen kan hjælpe

mvh
Marianne Nielsen

Fra : Brian

Dato : 16-07-04 19:27

Da du nævner at maven rumler samtidig med at hun skriger, kan det tyde på at
hun får mad med for kort mellemrum.
Hun kan ikke nå at fordøje maden fra det første måltid inden der kommer mere
mad ned i maven. Så skriger hun og det kan man da godt komme
til at tolke som om barnet er sultent og så give endnu mere mad, hvilket
resulterer i en ond cirkel.
Jeg har selv prøvet det på min første dreng, som nu er 15. mdr. og har netop
i dag mistolket min lille dreng på 10 ugers signal og givet ham mad hvor han
ikke var sulten, hvilket resulterede i et
hjerteskærende skrig.
Jeg ved ikke om det kan være det der er galt, men da jeg kørte en rytme ind
som hed mad hver 3. time, så gik skriget væk.
Men for at hjælpe lidt på maven kam man evt. give lidt kamillete, som
beroliger maven

Mvh Helle

Fra : Charlotte

Dato : 21-07-04 12:25

"Brian" <jessen@stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som hed mad hver 3. time, så gik skriget væk.
> Men for at hjælpe lidt på maven kam man evt. give lidt kamillete, som

HVis jeg var dig ville jeg ringe sundhedplejesken.
Håber det går over

MVH
Charlotte