Hvad er mon fejlen??
Fra : Frederik Sunne

Dato : 16-07-04 18:05

Hej gruppe,

Det kunne minde lidt om en quiz:

Jeg har lige samlet en maskine omkring
en Barton 2600 cpu og et ASRock K7S8X R3.0 bundkort
med 512 Mb Samsund DDR-400 RAM.

Da jeg installerede XP pro gik det fint lige indtil
den skulle til at installere devices. Det gik hurtigt
lige indtil at statusbjælken var 2/3 henne - lige før
skærmen normalt blinker og den tilsyneladende forhandler
med grafikkortet. Her fik jeg en blå dødsskærm med
en fatal kernefejl. Jeg gentog processen flere gange med
et nyt grafikkort og anden RAM ligesom jeg sikrede
mig at de løse dele sad korrekt. Desuden disablede jeg
LAN, Floppy controller og Audio i BIOS - men altid med
samme blå dødsskærm.

Jeg har set mig sur på bundkortet og er sikker på at
den har en defekt kreds - alternativt skulle den have
læst forkert ind fra CR-ROM drevet, men det
tror jeg mindre på, da der burde være CRC tjek på det.

Hvad siger gruppen - hvad er der galt??

Venlig hilsen,

Frederik

Fra : Frederik Sunne

Dato : 16-07-04 20:05

Nå jeg fandt fejlen. HD og CD-ROM var midlertidigt på samme kæde og
den BIOS revidering jeg havde gav problemer med XP. Ganske skummelt!

- Frederik

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-07-04 15:57

Frederik Sunne wrote:

> Nå jeg fandt fejlen. HD og CD-ROM var midlertidigt på samme kæde og
> den BIOS revidering jeg havde gav problemer med XP. Ganske skummelt!

Det bundkort har det underligt med CD-drev og harddiske på samme kabel.

Jeg måtte placere CD-ROM og CD-brænder på sekundær-controlleren for
overhovedet at få lov til at boote.

Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Larsen

Dato : 16-07-04 20:06

"Frederik Sunne" <frederik@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> læst forkert ind fra CR-ROM drevet, men det
> tror jeg mindre på, da der burde være CRC tjek på det.

Jeg har engang haft et tilsvarende problem, det var med Win98. Problemet
viste sig at være cdrom drevet. Men det kan sikkert også være selve
cdrom'en.

Henning