smider hår..
Fra : fam. Ager

Dato : 16-07-04 16:03

Hej gruppe!

Jeg overtog i onsdags, min ragdoll`s kuldbror, fra en familie hvis, datter
havde allergi... de er 1år, kattene altså..
den nye var ikke vandt til andre katte eller hunde, som vi har 2 af.

det er faktisk gået over al forventning, Albert, som han hedder, er faldet
godt til. hundene brøler han stadig af, men han har på intet tidspunkt
flygtet eller vist tegn på angst. og min "gamle" ragdoll, anton, har
accepteret ham.

men problemet er, at han fælder så abnormt meget, jeg har tænkt på stress,
da det jo også kan forårsage pelstab. Men jeg synes bare ikke at han virker
stresset.
Han spiser og virker meget tilfreds med tilværelsen!.

er der nogen der har erfaring med dette?

Mvh.Marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-04 20:23

fam. Ager wrote:
> [...]
> stresset.
> Han spiser og virker meget tilfreds med tilværelsen!.
>
> er der nogen der har erfaring med dette?

Fældede han også, før han flyttede hjem til jer? Jeg tænker på stress
ved flytningen eller foderskifte...
mvh Camilla

Fra : fam. Ager

Dato : 16-07-04 20:53

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Fældede han også, før han flyttede hjem til jer? Jeg tænker på stress
> ved flytningen eller foderskifte...
> mvh Camilla

Jeg ved ikke om han fældede før han kom her, jeg har blandet det han fik med
i "rygsækken" (RC hair and skin), med min raggies eukanuba som overgang. men
det kommer jo ikke med det samme..
stress på grund af flytningen har været min tanke også.
mvh.Marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-07-04 21:07

fam. Ager wrote:
> [...]
> det kommer jo ikke med det samme..
> stress på grund af flytningen har været min tanke også.

Der kan også have været en god grund til, at han fik RC's Hair & Skin
sit gamle hjem Måske skulle han fortsætte på det? eller måske skulle
I overveje at skifte alle kattene over til det?
mvh Camilla

Fra : fam. Ager

Dato : 16-07-04 21:42

det var en næsten nyåbnet pose, og da jeg spurgte om hvad de fodrede med var
svaret, -sådan lidt af hvert, og jeg går da ud fra, at de havde fortalt,
hvis der var noget omkring pels og valg af foder.. de var meget åbne omkring
ham ellers.
Er RC hair and skin andet end profit og reklame?, det lød lidt groft, men
jeg har ikke det store tilovers for royal canin, er der et alternativ?

mvh. marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-07-04 02:06

fam. Ager wrote:
> [...]
> Er RC hair and skin andet end profit og reklame?, det lød lidt groft, men
> jeg har ikke det store tilovers for royal canin, er der et alternativ?

Der findes andre produkter der hjælper på hud og hår (her er lidt links
- nogle på engelsk) - fx
Hill's Science Diet Sensitive Skin
http://hillspet.com/products/product_details.jsp?FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302037387&bmUID=1090025836724&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441760711
Ïams Hairball http://208.173.184.54/cgi-bin/danmark/default.cgi

Der findes andre produkter også, men disse to var dem, jeg lige kunne
komme i tanke om...

mvh Camilla

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-07-04 02:26

fam. Ager wrote:
> [...]
> Er RC hair and skin andet end profit og reklame?, det lød lidt groft, men
> jeg har ikke det store tilovers for royal canin, er der et alternativ?

Jeg kom lige til at tænke på, at du i stedet for at skifte foder kunne
prøve at give katten Viacutan http://viacutan.dk/ (købes hos dyrlægen).
Det har hjulpet flere af mine katte med hud og pels problemer.
mvh Camilla

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-07-04 02:31

Camilla Baird wrote:

> [...]
> prøve at give katten Viacutan http://viacutan.dk/ (købes hos dyrlægen).
> Det har hjulpet flere af mine katte med hud og pels problemer.

Jeg fik vist formuleret mig forkert Viacutan er naturligvis kun et
kosttilskud, som gives som supplement til et lødigt fuldfoder
mvh Camilla

Fra : fam. Ager

Dato : 17-07-04 09:45

> Jeg fik vist formuleret mig forkert Viacutan er naturligvis kun et
> kosttilskud, som gives som supplement til et lødigt fuldfoder
> [...]

Jamen tak for råd og links, jeg vil se tiden an i nogle dage endnu, og så
vende det med dyrlægen på tirsdag!.

mange hilsner marie

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-07-04 16:31

fam. Ager wrote:
> "Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen tak for råd og links, jeg vil se tiden an i nogle dage endnu, og så
> vende det med dyrlægen på tirsdag!.
>
> mange hilsner marie

Det lyder fornuftigt
mvh Camilla