Asus diagnostics utility?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 16-07-04 11:54

Jeg har søgt og søgt på både Google og Asus.com uden held.
Kan det virkelig passe der ikke findes en form for diagnostics værktøj
til Asus bundkort?

Det nærmeste jeg er kommet er Burn In Test. men det kan kun teste CPU,
Video, RAM osv. Ikke noget decideret chipset-test eller den slags mere
MB orienterede.

Mit bundkort er et P4S8X. Standard opsat, ingen overclocking eller andet
gegl. Men min PC er begyndt at opføre sig lidt spøjst nu. Der kan gå
flere dage eller uger mellem og så genstarter den lige pludselig (eller
bluescreen'er med PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Det er stort set umuligt
at finde noget support på den fejl der kan give en ordentlig ide om hvad
der er galt. Men det kunne jo godt lugte lidt af RAM fejl. "desværre"
fejler min RAM ingenting. Ikke ifølge BUrnInTest, MemTest86 eller MS RAM
Diagnostics (som vist bare er en MemTest med nyt navn).

PC'en har været komplet reinstalleret, BIOS opdateret, FirmWare
opdateret de steder det var muligt, men problemet fortsætter. Så nu er
jeg efterhånden ret sikker på det er bundkortet der er småsygt.

Men kan man virkelig ikke få et diagnostics værktøj til Asus bundkort?

/Robert

Fra : Leony

Dato : 16-07-04 21:56

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt af RAM fejl. "desværre" fejler min RAM ingenting. Ikke ifølge
> BUrnInTest, MemTest86 eller MS RAM Diagnostics (som vist bare er en

Den generelle info om page fault fejlen:
http://support.microsoft.com/?kbid=183169

Flere findes her: http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Memtest86 afslører ikke alle fejl ved RAM.
Ved ikke med de andre programmer, men mon ikke de er nogenlunde ens.

Lån nogle RAM af en ven/kollega/fætter.
Hvis problemet består, så skyd skylden på bundkortet.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Allan / Kolding

Dato : 26-07-04 23:00

Prøv at kigge her.

http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

--
MVH. Allan / Kolding
Byt om på bruhn og allan og fjern _V_Æ_K_ i min mail

Prøv noget nyt !! GRATIS Uden alt for mange regler m.v.
http://www.salgauktion.dk/auktion/index.php

KLIP