Åndedrætsbesvær 2
Fra : lene

Dato : 16-07-04 10:47

Jeg vil lige følge op på nattens hændelser omkring Lilletrold, som havde
meget svært ved at trække vejret.
Jeg blev klar over alvoren da han pludselig faldt om på siden og vendte det
hvide ud af øjnene. Ringede omgående til vagtlægen igen, og bød ham at komme
hurtigt. Da han endelig kom var det så forfærdeligt. Jeg bar Lilletrold op
på bordet, og han skreg fordi han blev bange og ikke kunne trække vejret.
Det hele endte med at han døde af lufrmangel mellem dyrlægens hænder.
Det var så rædselsfuldt og jeg kunne næsten ikke have alle de følelser der
vældede op i mig. Skyldfølelser, selvbebrejdelser og fornemmelsen af hvordan
det må være at blive kvalt på den grusomme måde.
Dyrlægen sagde at det var "mekanisk", altså at nogen måske havde sparket
missedrengen og havde ramt hans strubehoved, eller at det måske var en byld
der sad der. Han bad om lov til at se efter hvad der var med kattens strube,
for han havde aldrig oplevet noget lignende. Jeg har lige ringet til
dyrlægen nu, men han er ikke nået så langt i det endnu, så jeg skal ringe
igen ved 14- tiden.
Jeg tænker på at spørge naboen om de har sparket ud efter ham eller evt.
kastet en sten efter ham. Men selvfølgelig venter jeg til dyrlægen har
undersøgt Lilletrold.
Sørgmodige hilsner fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Fra : karsten klaaby

Dato : 16-07-04 11:16

Medfølende hilsner herfra i en trist stund........................

MVH Pia og misserne Børge og Eigil.

Fra : AEK

Dato : 16-07-04 11:40

Hej Lene.

Hvor kan mennesker være ondskabsfulde....
Det gør mig frygtelig ondt at læse dit indlæg.

Medfølende hilsner,
Anya, Fedeberg, Tildemusen & Miss Sophie.

---

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-07-04 11:56

"lene" <lesletligedette@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> undersøgt Lilletrold.
> Sørgmodige hilsner fra Lene, Mollie og alle de andre havnem(b)isser

Hej
Åh.. nej, det var trist
Er du/dyrlægen sikker på at det ikke var hjertet?
Jeg synes symptomerne ligner dem min Chips havde, han døde af dårligt
hjerte.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jane

Dato : 16-07-04 12:21

lene skrev i <news:NuNJc.25613$Vf.1279149@news000.worldonline.dk>:

> ikke kunne trække vejret. Det hele endte med at han døde af lufrmangel
> mellem dyrlægens hænder. Det var så rædselsfuldt og jeg kunne næsten

Åh nej. Mange triste potedask herfra.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Pia Nave

Dato : 16-07-04 12:38

Hej Lene

Ååhh nej hvor en forfærdentlig oplevelse.....jeg føler virkelig med dig!!
Jamen jeg har slet ikke ord for det!! Håber virkeligt du kan få nogle
brugbare informationer fra dyrlægen!

Maaange trøstespind herfra

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-07-04 13:24

On 2004-07-16 11:47:07 +0200, "lene" <lesletligedette@satzone.com> said:

> Det hele endte med at han døde af lufrmangel mellem dyrlægens hænder.

Årh nej da :´(
Åh hvor trist.. stakkels misse, stakkels dig. *knus* herfra..
--
Knus fra Ann R

Fra : lene

Dato : 16-07-04 13:38

Tusind tak for jeres gode ord til mig i denne modbydelige situation.
Har ringet til dyrlægen og afventer bare at han ringer tilbage.
Skriver lige og fortæller jer hvad han fandt ud af med stakkels Lilletrold,
min elskede missedreng.
Hilsner fra Lene

Fra : Ragna

Dato : 16-07-04 14:22

Jeg føler med dig, Lene.
Det må have været en forfærdelig oplevelse.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-07-04 13:49

Åhh Lene det var da en uhyggelig oplevelse, stakkels
Lilletrold, mange trøsteknus

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Kate

Dato : 16-07-04 15:54

Åhh hvor trist. Håber ikke det som følge af vold at han døde. Stakkels
Lilletrold

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Mette B

Dato : 16-07-04 15:57

> [...]
> på bordet, og han skreg fordi han blev bange og ikke kunne trække vejret.
> Det hele endte med at han døde af lufrmangel mellem dyrlægens hænder.

Åh Lene, hvor er det bare sørgeligt ! Underlligt som livet lige
pludselig kan vende ved sådanne begivenheder.

Jeg håber, du har nogle gode mennesker og dyr omkring dig til at trøste,
og at du kommer igennem sorgen på en god måde, så du kan slippe alle
skyldfølelserne osv. *ss*.

Har stadig aflivningen af min elskede kat i frisk erindring og en smule
skyld over vi ikke aflivede ham dagen før, han rent faktisk blev det.
Men man har jo tillid til hvad dyrlægen foreslår *ss*.

Så efterhånden må man tage det med sig som en erfaring rigere, og vide
at man har elsket katten højt og gjort det bedste man kunne da den var
her på jorden :)

Knuz

Mette B. - Liva og Lille Mis

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 16-07-04 22:48

Kære Lene

Åh nej, hvor frygteligt .. Jeg har ingen ord som kan hjælpe, du skal bare
vide hvor ondt det gør mig at høre!

De kærligste knus og varme potedask fra Pia og misserne

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : lene

Dato : 16-07-04 23:12

Kære allesammen!

Jeg takker igen for jeres levende medfølelse. Det gyser stadig i mig og
skyldfølelserne er svære at slippe- I ved selv hvordan det er.
Dyrlægen ringede og fortalte mig at han havde obduceret Lilletrold. Det
viste sig at han havde ødemer (vandansamlinger) fra strubehovedet og ud i
bronkierne. Lægen mente ikke der var tale om nogen form for forgiftning, og
kunne overhovedet ikke give nogen forklaring. Jeg spurgte ham om jeg kunne
have gjort noget for at hjælpe missen, og (heldigvis) sagde han at det kunne
han ikke se hvordan jeg skulle have gjort. Han fortalte også at Lilletrold
havde hevet så meget efter vejret fordi der ikke var mere plads i luftvejene
end omkredsen af et sugerør.
Det må have været ganske forfærdeligt for ham.
Puha.
Endnu en gang tak til Jer alle, det har betydet meget for mig at høre fra
Jer.
Mange hilsner fra Lene, Mollie (som fortæller mig at NU er det altså nat-og
hun vil ligge i arm som sædvanlig) og fra alle de andre havnem(b)isser.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-07-04 11:11

"lene" <lesletligedette@satzone.com> skrev i en meddelelse

Lene hvor har og er det ikke en rar oplevelse.
Den største skræk jeg har er netop, hvis en af mine trolde skulle dejse om
på den måde.

Mange tanker og knus
Joan