V: Voere riffel
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 16-07-04 08:51

Hep,

Jeg har kigget på nedenstående jeg har "fundet" til 6.400,- - men jeg er i
tvivl om det er et godt køb eller ej?

Voere 6,5x55
Tasco EXP 3-9x42

Det hele fremstår tilsyneladende ganske ubrugt, riflen med meget flot
skæfte og finish. Løbet uden indvendige fejl, rust osv.

Nogen der kan give et godt råd - bør man købe eller lade være? Har ikke
kunnet finde meget på nettet omkring priser på en sådan kalorius.

Mvh,
/Kasper

Fra : Karsten Soelberg

Dato : 16-07-04 09:02

der en fejl "Tasco EXP 3-9x42" det er ikke en kikkert men et pap rør med
sytråd i så hvis han siger at kikkerten er xxxx antal kr
vær så sig at du vil købe den uden kikkert eller at den ikke skal koste
noget da du er bedrer tjent uden er Tasco kikkert
køb en Leupold kikkert. men du kan få en "Carl G" i 6,5x55 med en rigtig god
leupold kikkert for 6000-6500 kr det vil jeg
mene er et bedrer køb

karsten

Fra : Buhl

Dato : 16-07-04 19:41

"Karsten Soelberg" <nosler(fjern)@mail.dk> wrote in message
> [...]
god
> leupold kikkert for 6000-6500 kr det vil jeg

Absolut enig med karsten - du kan få en CG til 2500-3000 med en "tilfældig"
kiggert. Sælg denne kiggert, og køb en Leupold VX1 i 3-9x40 - den fåes til
2500 - så er du i mine øjne en del bedre kørende end med en tascokiggert.
Dog, skal du huske at din CG skal være "renoveret", dvs. IKKE med det gamle
aftræk og vingesikring - den skræmmer alle bukke væk i miles omkreds. Få en
af dem med Timney-aftræk og sidesikring. Og, husk at prøveskyd den og se om
den rammer hvor den skal - ellers er den self. ikke meget værd, hvis den
smider skuddene.
Kan kun anbefale leupold, virkelig meget kvalitet for pengene. Mit eget
skudbillede blev meget bedre, og tættere, da jeg skiftede fra en "Classic"
8x til en Leupold VX1. Livsvarig garanti + american made.

Mvh.
Hans

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 17-07-04 22:18

On Fri, 16 Jul 2004 20:41:18 +0200, Buhl wrote:

> Absolut enig med karsten - du kan få en CG til 2500-3000 med en "tilfældig"
> kiggert.

Hvor vil du anbefale at man støver en sådan op? Jeg er i tvivl hvor det er
fornuftigt at lede?

> Kan kun anbefale leupold, virkelig meget kvalitet for pengene. Mit eget
> skudbillede blev meget bedre, og tættere, da jeg skiftede fra en "Classic"
> 8x til en Leupold VX1. Livsvarig garanti + american made.

Ja, jeg har hørt det før. Og det kunne jo evt. godt være en løsning - hvis
jeg evt. kan købe uden den pågældende Tasco eller måske kan sælge den
efterfølgende selv. Er der er sted hvor man kan se priser på div. Leupold
på nettet?

Mvh,
/Kasper

Fra : Buhl

Dato : 18-07-04 09:10

Prøv at søge på "Løb og slag" på netnatur.dk (køb og salg) - der kan være
nogle, alt. kan du prøve at spørge herinde.
Af forhandlere ved jeg at ham her har nogle stående:

Kaas Jagt og Fiskeri
Jagt- og Fiskeriudstyr
Hadsundvej 33
9000 Ålborg
98121111

Han forhandler også Leupold - prøv at kontakte ham og hør på en pris hvor
han beholder "hvad der nu end sidder på", og så skal du have en ordentlig
kiggert på. Spørg efter Troels.

Jeg ved ikke hvor man kan se priser i dk - det tror jeg mig bekendt ikek du
kan - der er ikke mange der forhandler leupold, hvilket kan undre.... Du kan
se mange priser i USA; hvilket er absolut nedslående for en dansker :(

Mvh.
Hans

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA" `(`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````(``@```('A(^IR^U=
#```[
`
end

Fra : Brian

Dato : 18-07-04 12:01

> [...]

> jeg evt. kan købe uden den pågældende Tasco eller måske kan sælge den
> efterfølgende selv. Er der er sted hvor man kan se priser på div. Leupold

www.theopticzone.com er et godt valg husk at lægge 4,2% på til told
og 25% moms

ellers spørg på www.timelapse.dk/forum der har flere erfaringer med import

--
Brian"Nitrox"Larsen
MMM Kan det sprænges

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 18-07-04 21:54

On Sun, 18 Jul 2004 13:00:54 +0200, Brian wrote:

> www.theopticzone.com er et godt valg husk at lægge 4,2% på til told
> og 25% moms
>
> ellers spørg på www.timelapse.dk/forum der har flere erfaringer med import

Se dét er jo interessante priser. Hvordan forholder man sig med montage ved
den slags import - den lokale jagtforretning vil vel helst montere egne
varer?

Mvh,
/Kasper

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-07-04 06:00

Kasper Carøe Olsen <mitfornavn@abkm.dk> wrote:

> [...]
>den slags import - den lokale jagtforretning vil vel helst montere egne

Jeg var i USA i 2002, og købte en Zeizz riffelkikkert med hjem.
Da jeg kom hjem nænnede jeg ikke at montere den på min gamle riffiel,
så jeg besluttede at købe en ny. Jeg købte en Sako i Hunters House, og
her var der ingen problemer med montagen af min nye kikkert.

Kim

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 27-07-04 09:51

On Sun, 18 Jul 2004 22:53:32 +0200, Kasper Carøe Olsen <mitfornavn@abkm.dk>
wrote:

>Se dét er jo interessante priser.

Inden du bliver alt for glad, skal du lige være opmærksom på at både told og
moms beregnes af den totale pris, dvs. incl. forsendelsesomkostninger, og alle
pakketransportfirmaer (incl. Post Dk) opkræver et særskilt gebyr for at forestå
toldbehandlingen

--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 29-07-04 20:29

On Tue, 27 Jul 2004 10:51:23 +0200, Kim Kolmorgen wrote:

> [...]
> pakketransportfirmaer (incl. Post Dk) opkræver et særskilt gebyr for at forestå

Jeg tror at vinklen bliver en kammerat der tager til USA. Så skal jeg godt
nok vente en rum tid, men slipper så for den slags omkostninger.

Mvh,
/Kasper

Fra : Stensgaard

Dato : 16-07-04 12:35

Hej Kasper..

Kender ikke noget til den omtalte kikkert , men har før skudt med en Voere
riffel og det er en dejlig sag og den hører absolut til i den bedre ende af
riffel skalaen..