Potter??
Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-07-04 07:12

Hejsa!!

Min søn vil gerne snart til at pottetræne og vi har også fundet potten frem.
Men han er en stor dreng, selvom han ikke er mere end 20 mdr. Så han sidder
meget dårlig på den potte vi har. Kan man få dem i forskellige størrelser??
Og hvorhenne kan man købe dem til en rimmelig penge??

--
Hilsen
Heidi B.

Ved mail fjern dekatten
Tjek min hjemmeside ud om mine katte og min
familie: http://www.mitzy.lir.dk

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 16-07-04 07:49

Heidi Bojsen wrote:
> [...]
> meget dårlig på den potte vi har. Kan man få dem i forskellige størrelser??
> Og hvorhenne kan man købe dem til en rimmelig penge??

Hvad med en indsats til toilettet, de fås for et forh. overkommeligt beløb.

Marianne Feddersen

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-07-04 08:08

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med en indsats til toilettet, de fås for et forh. overkommeligt
beløb.

> --
> Med venlig hilsen
> Marianne Feddersen

Hejsa!!

Sådan et har vi, men synes ikke de er gode til pottetrænning. Så derfor vil
vi gerne have en potte ind til han vænner sig til at gå på toilettet, og
derefter vil vi bruge indsatsen!!

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-07-04 08:15

"Heidi Bojsen" skrev...

> beløb.

> Sådan et har vi, men synes ikke de er gode til pottetrænning.

Hvorfor egentlig ikke?
Vi er ikke gået i gang med projektet endnu, men jeg havde forestillet
mig, at vi skulle starte med indsatsen frem for potten, så han ikke skal
igennem en "træningsfase" to gange, men fra starten bliver tryg ved
toilettet. Har du prøvet det uden held tidligere?

Christina

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-07-04 08:20

> [...]
> igennem en "træningsfase" to gange, men fra starten bliver tryg ved
> toilettet. Har du prøvet det uden held tidligere?

Ja, min datter kunne ikke foredrage at skulle op på toilettet også fordi hun
havde svært ved at komme op på det selv.
Og min søn er endnu mere selvstændig så jeg gider ikke engang at prøve. For
det skal være noget han skal kunne komme til selv og nemt. Derfor vil jeg
helst starte med en potte.
Vi havde ikke problemer med at overgå fra potten til wc'et. Det var bare at
sige at nu var hun en stor og dygtig pige og de går på toilette og så fik
hun en skrammel at stå op på. Ingen problemer efter hun havde lært hvad det
gik ud på.

Fra : Christina Puhakka Eg~

Dato : 16-07-04 08:27

"Heidi Bojsen" skrev...

> [...]
fik
> hun en skrammel at stå op på. Ingen problemer efter hun havde lært

Tusind tak for svaret! Nu er jeg totalt i tvivl om, hvad vi skal gøre...

Måske ender det med, at vi starter med en pottestol (fås til ca. 200 kr.
i Babysam og Ønskebørn, har jeg lige set) og så har trappestigen med
toiletsædet i baghånden. Men i hvert fald er jeg glad for dit svar til
trods for min nye forvirring..!

Christina

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 16-07-04 08:49

> [...]
> i Babysam og Ønskebørn, har jeg lige set) og så har trappestigen med
> toiletsædet i baghånden. Men i hvert fald er jeg glad for dit svar til

Var så lidt. Selvom jeg er da ked af at forvirring nu er total

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 16-07-04 08:20

Heidi Bojsen wrote:

> [...]
> vi gerne have en potte ind til han vænner sig til at gå på toilettet, og

Vi troede også at det var rækkefølgen, men ungerne ville noget andet,
ingen af dem gad potten, men de var slemt stolte af at bruge det
voksentoilettet, så vores potte er stadig så god som ny
Mht til en større potte, har jeg desværre ingen forslag.

Marianne Feddersen

Fra : vadmand

Dato : 16-07-04 08:54

"Heidi Bojsen" <Heidi.bojsende@kattentdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
størrelser??
> Og hvorhenne kan man købe dem til en rimmelig penge??

Æv, jeg troede, strengen handlede om Harry!

Per V.

Fra : karsten klaaby

Dato : 16-07-04 09:47

> Kan man få dem i forskellige størrelser??

Hej
Der er tilsyneladende stor forskel på potter, og drenge skal som regel have
en anden type end pigerne, bare erfaringen i mine mødregrupper. Og det er
vist bare at prøve-kigge ude i butikkerne f.eks ønskebørn og babysam. Mine
børn var/er heller ikke vilde med potten, og den er stort set også ubrugt.
Toilettet derimod er spændende, og det er jo også der vi andre sidder.

MVH Pia