Hvor gammel babysvømning
Fra : Andersen

Dato : 15-07-04 23:54

Hej...

Hvor gammel skal barnet været før det kan gå til babysvømning??
Nogle der har erfaringer med babysvømning?

Mvh. Stinna

Fra : P.Plys

Dato : 16-07-04 06:36

Da min søn gik til babysvømning, da gik de efter hvor store de var. De
sagde grænsen var 4 kg. Så kan de holde varmen.
Heidi

Fra : Nette

Dato : 16-07-04 07:28

"Andersen" skrev i

> Hvor gammel skal barnet været før det kan gå til babysvømning??
> Nogle der har erfaringer med babysvømning?

Det er meget forskelligt fra sted til sted. Nogle steder sætter de grænse
ved alder, andre steder ved størrelse.
Der er dog ingen grund til hast. Børn har den der lukkefornemmelse for vand
indtil de bliver 3 år.
Så hellere starte sent end for tidligere, efter min mening.

Nette

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-07-04 09:13

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in message

> Børn har den der lukkefornemmelse for vand

Hvad er den der lukkefornemmelse for noget?

> indtil de bliver 3 år.

Har du nogen links til information om det?

/Jens Ulrik

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 16-07-04 19:45

> Hvad er den der lukkefornemmelse for noget?

Prøv at puste din baby i hovedet, så vil du se lukkefornemmelsen :), det er
en refleks fra da de lå i maven, så de ikke sluger vand svjv.

> Har du nogen links til information om det?

Desværre ingen links.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Gitte

Dato : 16-07-04 11:02

Hejsa

>Hvor gammel skal barnet været før det kan gå til babysvømning??
>Nogle der har erfaringer med babysvømning?

Jeg mener vores sundhedsplejerske sagde, at de reelt kunne starte ved
3-ugers alderen. Vi valgte dog at gå i gang, da han var omkring 7-8
uger, og det har været en utrolig succes. I dag hvor han er 4½ år (og
ikke går regelmæssigt til svømning) elsker han vand, springer selv i
når vi er i svømmehallen, kan selv klatre op af bassinnet og "svømme"
fra den ene ende til den anden

MVH
Gitte

Fra : Brian

Dato : 16-07-04 19:18

Hvis mor skal med I svømmebassinet, så anbefaler læger og
sundhedsplejersker,
at man venter til man har været til 8 ugers undersøgelsen, så man ikke
pådrager sig en infektion i underlivet.

Nu har jeg gået til babysvømning i Greve svømmehal med min dreng på 15 mdr.
I Greve siger de, at børnene er klar når de er 3 mdr.
Jeg skal nu til at starte med min lille dreng på knap 3 mdr. da vi erfarede
med storebror, at det var en udemærket alder at starte i.

På biblioteket kan man låne udemærkede bøger om babysvømning, mange af dem
har rigtig gode illustrationer som giver gode
ideer til hvordan man kan gribe det hele an. Men først og fremmest er det
vigtigt at man lytter til sig selv og barnet. Det er ikke usædvanligt,
at barnet de første par gange kun vil være i vandet et par minutter, da det
er et kæmpe indtryk det får, men jeg har da også hørt om børn, som vil være
i vandet i rigtig lang tid fra den allerførste gang

Mvh Helle

Fra : Shaddie Wagner

Dato : 18-07-04 19:36

Vores Malthe startede da han var 4 mrd. Han er nu 7 mdr og elsker vand
Det er bare at klø på

Shaddie& Tania

Fra : Lars Raaby

Dato : 18-07-04 20:42

Andersen skrev bl.a.:
> Hej...
>
> Hvor gammel skal barnet været før det kan gå til babysvømning??
> Nogle der har erfaringer med babysvømning?

Bruger i ble badebukser eller er det helt uden?
Jeg tænker på hvis nu de skulle lave stort i vandet.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : karsten klaaby

Dato : 19-07-04 05:56

> Bruger i ble badebukser eller er det helt uden?
> Jeg tænker på hvis nu de skulle lave stort i vandet.

Hej

Man bruger ble badebukser, i visse svømmehaller kan de købes og lejes, men
satser man på at svømme længe med sit blebarn ville jeg købe nogle gode i
f.eks ønskebørn de koster fra 140 kr og op. Dem i svømmehallen er som regel
bare krafig plast med elastik i benene, og ikke særlig behagelige for
ungerne i længden.

MVH Pia

Fra : Nette

Dato : 19-07-04 16:21

"karsten klaaby" skrev

> [...]
regel
> bare krafig plast med elastik i benene, og ikke særlig behagelige for

De kan også i mange supermarkeder, selv min Alta, købes som engangsbleer.
De skulle være ret gode....

Nette