Et godt bundkort? P4C800 Deluxe, Intel i87~
Fra : niff

Dato : 15-07-04 22:55

Asus

Varenavn: P4C800 Deluxe, Intel i875P, AGPx8, > 3800MHz, DDR3200, SATA,
Gigabit LAN

Er der nogen der har erfaringer med dette bundkort eller er der andre bedre
med 800Mhz frontbus og hyperthreadning og understøttelse af dual channel
PC400 RAM(3200) i samme prisklasse??

VH Finn

begin 666 space.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Henning Larsen

Dato : 16-07-04 20:01

"niff" <niff@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bedre
> med 800Mhz frontbus og hyperthreadning og understøttelse af dual channel

Jeg har dette bundkort, og det fungerer glimrende. Jeg har en 2.8 ghz cpu og
2 x 512mb ram som kører i dual channel mode. Bemærk dog at der er kommet en
nyere version, som hedder P4C800-E Deluxe.

Henning

Fra : Klaus

Dato : 17-07-04 10:16

Hvad har "deluxe" udgaven ekstra?

Fra : Jens Gregersen

Dato : 17-07-04 12:52

> Hvad har "deluxe" udgaven ekstra?

Typisk vil det være ekstra gøgl, som den "normale" bruger _måske_ ikke
har brug for. Typisk kan det være ting som gigabit-lan, S-ATA og/eller
firewire.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Jan Diamant¦

Dato : 18-07-04 09:27

Forkert !!!!
hele P4C800 serien har S-ATA og Gigabit
Men Deluxe har ganske rigtigt Firewire og derudover ægte RAID controller
integreret på MB.

Har selv deluxe modellen, og det spiller 110% perfekt.
Men det er en god ide at optimere Bios'en, hvis man F.eks ikke bruger RAID,
så er det en god ide at deaktivere den i Bios'en(boot forbedring på 5-10
sek.).

Men modellen der hedder E-deluxe, har så vidt jeg husker nogen (som Jens
skriver)
for den "normale" bruger nogen overflødige gimmicks.
Link her: http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/overview.htm

Fra : Madsen

Dato : 19-07-04 21:37

"Klaus" <klaus@danbonet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad har "deluxe" udgaven ekstra?

Sammenligning af p4c800 , p4c800 deluxe og p4c800 e deluxe

http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=84821
Syd broen: ICH5 uden raid , ICH5R med raid.
For dem der ikke kan få nok drev i deres pc er det deluxe modelerne, og
ønske om 2xRaid så er det P4C800E deluxe.

Datablad på ICH5R
ftp://download.intel.com/design/chipsets/datashts/25251601.pdf
afsnit 5.17.3 (side 186)

--
Hilsen Madsen

Fra : D...

Dato : 27-07-04 20:55

Jeg har tænkt mig at bygge en computer op med ASUS P4C800-E Deluxe
bundkortet.
Da jeg ikke har så meget forstand på det, kunne jeg godt tænke mig at
vide om det betyder noget hvilke: Ram, GRafikkort, CPU osv. man
bruger?

Og hvis der ellers er nogen der har nogle gode råd, så bare 'hand
over' ;)