snart for tynd!
Fra : Heidi Jensen

Dato : 15-07-04 20:11

Hej

Er der nogen med nogle gode råd til hvordan jeg får fedet min hund lidt op?
Han spiser fint og vi har snart prøvet en masse forskelligt foder, men intet
synes til at sætte sig!

Venlig Hilsen
Heidi Jensen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 15-07-04 21:04

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
op?
> Han spiser fint og vi har snart prøvet en masse forskelligt foder, men

Er du sikker på den ikke har orm?

Hvor stor er den?

Da mine var i den alder hvor de voksede mest supplerede jeg 2 måltider op
med et stykke toastbrød. Det giver lidt ekstra på sidebenene!

Mine er Flatcoat... Uanset størrelse vil jeg sige at du ikke skal give mere
end 2 stykker om dagen til måltiderne og hold det så på den artion af alm.
foder som den får nu. Er det en lille race skal du nok give lidt mindre
toastbrød!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-04 22:47

> [...]
op?
> Han spiser fint og vi har snart prøvet en masse forskelligt foder, men

Hej Heidi

Du skal ikke prøve på at fede din hund op. Bare acceptere, at hvis den får
hvad den har behov for, så er det bare sådan. Nogle er slanke, og nogle er
meget slanke. Så længe det kun er, skal vi kalde det " Kosmetisk ", er det
ikke noget problem. Nu kender jeg jo ikke din hund, men forudsat den
naturligvis ikke er underernæret, må du ikke prøve at fede den op. Det vil
ikke hjælpe hunden, at være fed.

M.V.H.....Benny..

Fra : Carina

Dato : 15-07-04 23:54

Der et foder som Jægerne bruger som du kan finder her:
http://www.dinhund.dk/

bland Basic med Power, da en ren power måske lige er voldsom nok,
fedtprocenten er højere i Power, så hunden har noget at forbrænde.
/Carina

Fra : fam. Ager

Dato : 16-07-04 07:35

Hej Heidi!

Jeg har forslået dig grøntmix og kallun, jeg tror at Jason har irritabel
tarm, som kan forårsages af stress.. Simba led af det samme!!.

jeg kan øge energiindholdet for dig, -har gjort det samme med murphy,
boxeren, og han har taget 500g på ret hurtigt!. Han var nemlig også for
tynd!.

Mange hilsner fra Marie- Louise

Fra : Heidi Jensen

Dato : 16-07-04 07:49

> [...]
>
> jeg kan øge energiindholdet for dig, -har gjort det samme med murphy,
> boxeren, og han har taget 500g på ret hurtigt!. Han var nemlig også for

Troede ikke at kallun var fedene nok- så det vil jeg prøve! Den sidste uge
har taget lidt på ham, nu hvor han kun er på skånekost, og han kan altså
ikke tåle at tabe mere.

Og nej han har ikke orm, det har været sådan i et års tid, hvor han lige har
været på grænsen til at være for tynd. Nu har han så lige været syg, og det
har taget lidt af sulet på ham!

Til Benny!
Så er min hund en jeg udstiller ret ofte, og kan derfor ikke have en for fed
hund (og synes ikke at fedme er noget man skal byde sine kæledyr), men jeg
skal have en hund, som er som den skal være, og ikke for slank- derfor så
jo, så skal han altså lige tage 3-4 kg. på!

Tak for rådene.... Jeg vil følge fam. Agers!!!!

Fra : nusta

Dato : 16-07-04 12:00

"Heidi Jensen" skrev d. 16-07-04 07:49 dette indlæg :

> [...]

> jo, så skal han altså lige tage 3-4 kg. på!
>
> Tak for rådene.... Jeg vil følge fam. Agers!!!!

Jeg har en Chihuahua som jeg syntes var for tynd. På udstillingerne fik
hun flot kritik og blev beskrevet som i strålende kondition, men jeg
syntes nu hun var for tynd.

Så fandt jeg et foder der er beregnet til meget aktive hunde og så tog
hun på op til det jeg synes er ok. Hun fik stadig gode kritikker på
udstillingerne. Men så blev hun drægtig og fik hvalpe og efter det er
hun blevet utrolig til at spise så jeg faktisk skal passe på at hun nu
ikke bliver for tyk. Så nu blander jeg hendes alm foder (det der ikke er
til aktive hunde) sammen med slanke foder.

Jeg vejer hende en gang om ugen for at være sikker på at vægten er Ok
hvis hun kommer lidt under eller over regulerer jeg det i hendes foder.

Så prøv dig frem. Det er mit bedste råd til dig. Hvad siger dyrlægen?

Med Venlig Hilsen

Nusta/Dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : joke

Dato : 16-07-04 12:31

> [...]
op?
> Han spiser fint og vi har snart prøvet en masse forskelligt foder, men

Rart at høre du ikke vil have en fed hund, vi har en SKT bernhardshund osm
alle siger er den ikke tynd af en SKT bernhard af være.

Jow den er dejlig slank kan vi sige, vores dyrlæge mener den har den
perfekte vægt og mange af racen er alt for fede.

Problemet med fedme for min hunds race er aflivning på frund af hofte
problemer, men da vores SKT bernhard (60,50 kg) aldrig har været overvægtig,
har den ikke en skavank med ben tøjet, det eneste der indikere den er ved at
være 9 år er at man sover mere og mere tungt.

Så er i hvertfald glad for at vores lille vovse aldrig er blevet fed, for
det ser ud til det giver nogen år mere .

Hilsen

Johnny

Fra : dpl

Dato : 17-07-04 21:50

joke wrote:

> [...]
>
> Så er i hvertfald glad for at vores lille vovse aldrig er blevet fed, for
> det ser ud til det giver nogen år mere .

Hej Johnny
Hvor er det dejligt at høre! Vi er nemlig i præcis samme situation med
vores 3-årige skt. bernhard. Folk spørger tit, om han ikke er alt for
tynd, fordi de mener, at skt. bernharder skal være sådan nogle runde,
langsomme bamser.

Nansen er hverken langsom eller rund. Han elsker at løbe frit, og gør
sig fint på en agilitybane. I sit eget tempo, forstås. Men al den
udfoldelse ville han jo aldrig kunne klare, hvis han vejede 80-90 kg.
Han bliver holdt på en fast diæt af kvalitetstørfoder, ikke-fedende
madrester og en masse motion.

Han vejer ca. 60kg, og ser efter min mening helt perfekt ud. Og der har
aldrig været problemer med vokseværk, skæv benstilling eller andet
skidt, noget hans forældre heldigvis heller ikke lider af.

Men det er jo skønt at høre, at der muligvis er endnu en gevinst, nemlig
et længere, bedre liv, hvilket jo ville være en vidunderlig ting, da vi
jo er klar over, han nok ikke bliver forfærdelig gammel.

Har du et billede af din hund, for så ville jeg da gerne se den?
Her er et billede af Nansen, der viser hans brede, men forholdsvis
spinkle ramme. http://www.kishka.dk/dorthes/foto/nansen.jpg

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Vegetaren

Dato : 16-07-04 19:51

Hej
Vores gamle schæferhund Charley havde samme problem. Var altid meget for
tynd lige meget hvad vi fyldte på ham. Vi besøgte flere dyrelæger, den
første sagde, giv ham noget piskefløde så skal han nok tage på.
Den næste dyrelæge fandt ud af at hans bugspytkirtel ikke producerede et
enzym som skal gøre det muligt at optage fedtet i maden. Så han fik blandet
kunstige enzymer i hans mad resten af hans dage. Det hjalp på det
Jeg håber da ikke din hund fejler noget, men måske skulle han tjekkes

--
Venlig hilsen
Bjarne Gorking

Fra : Heidi Jensen

Dato : 16-07-04 21:52

Hej

Dommere og dyrlægen synes han er fin, men må absolut ikke veje mindre! Lige
nu har han dog haft en mavevirus, som har tæret lidt på sulet, og han skal i
et par uger endnu leve på skånekost, og det kan hans vægt overhovedet ikke
bære, så når han er færdig med det- er han lidt for tynd! Derfor kan jeg
lige så godt tage fat om problemet med det samme, når jeg kan se det er på
vej, end som at vente til han er alt for tynd! Han må på nuværende tidspunkt
gerne veje 3-4 kg. mere, det er ikke voldsomt, men nok til at det skal
rettes op på!

Heidi