Ændre 'action' i form
Fra : Brian Emilius

Dato : 15-07-04 19:56

Hej NG

Jeg kunne godt tænke mig at lave en funktion, der ændrer 'action' i en form,
hvorefter den submitter formen. Er det muligt og i så fald; hvordan gør jeg?

På forhånd tak.

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Kruger

Dato : 16-07-04 13:28

Brian Emilius wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeg kunne godt tænke mig at lave en funktion, der ændrer 'action' i en form,
> hvorefter den submitter formen. Er det muligt og i så fald; hvordan gør jeg?

Jeps, det er det.

<head>
<script type="text/javascript">
function getAction()
{
var x=document.forms.Form123
alert(x.action)
}

function changeAction()
{
var x=document.forms.Form123
x.action="default.asp"
alert(x.action)
}
</script>
</head>

<form name="Form123" action="eksembel.asp">
<input type="button" onclick="getAction()" value="Se værdi af action">
<input type="button" onclick="changeAction()" value="Skift værdi af action">
</form>

Så burde du få fat i pointen.

---
Mvh Mads