/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Explorer kan godt, men Firefox vil ikke???
Fra : Henning Kampmann


Dato : 15-07-04 18:38

Hej

Jeg har et lille problem, som jeg ikke rigtigt forstår - og
derfor ejheller kender løsningen på:

Som medlem af en gruppe af fotointeresserede, har jeg min
personlige profil liggende på gruppens hjemmeside. I denne profil
kan indsættes et billede/foto, der så vises, når jeg fx skriver
et indlæg i en tråd.

De givne billede ligger på en helt anden server og hentes via en
kommando 'http://img32.exs.cx/img32/9851/nn.jpg', en kommando som
jeg har indskrevet i min profil.

I Explorer virker det perfekt, men hverken Netscape ell. Firefox
kan klare opgaven - der kommer intet billede!? :(

Det vil værer dejligt, såfremt der er en, der vil forklare mig
'hvorfor'. Kan der også anvises en mulig løsning, er det
selvklart alletiders.

TIA

Henning

 
 
Stig Nygaard (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Stig Nygaard


Dato : 15-07-04 18:51

Hej Henning


> De givne billede ligger på en helt anden server og hentes via en
> kommando 'http://img32.exs.cx/img32/9851/nn.jpg', en kommando som
> jeg har indskrevet i min profil.

Hverken min Internet Explorer eller min Mozilla kan finde noget billeder
der.


Mvh. Stig
www.rockland.dk

Henning Kampmann (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Henning Kampmann


Dato : 15-07-04 22:07

Hej

On Thu, 15 Jul 2004 19:51:15 +0200, Stig Nygaard
<stig@nospamto-r-o-c-k-l-a-n-d.dk> wrote:

>| > De givne billede ligger på en helt anden server og hentes via en
>| > kommando 'http://img32.exs.cx/img32/9851/nn.jpg', en kommando som
>| > jeg har indskrevet i min profil.
>|
>| Hverken min Internet Explorer eller min Mozilla kan finde noget billeder
>| der.

Det må du undskylde, Stig. Navnet på filen var fiktiv, men det
skulle jeg naturligvis have skrevet.

Det der undrer mig er, at billedet fint kommer frem, når jeg går
ind på siden via Explorer, medens hverken mit, eller de andre
medlemmers billeder vises, når jeg går ind via Firefox eller
Mozilla.

Kan jeg mangle noget i opsætningen, eller er det et plugin jeg
mangler?

Venlig hilsen

Henning

Stig Nygaard (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Stig Nygaard


Dato : 15-07-04 22:33

Hej Henning


Henning Kampmann wrote:
> Det der undrer mig er, at billedet fint kommer frem, når jeg går
> ind på siden via Explorer, medens hverken mit, eller de andre
> medlemmers billeder vises, når jeg går ind via Firefox eller
> Mozilla.

Måske vi kan se det, hvis du giver et eksempel som ikke er fiktivt?

> Kan jeg mangle noget i opsætningen, eller er det et plugin jeg
> mangler?

Det tror jeg ikke.


Mvh. Stig
www.rockland.dk

Ukendt (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-07-04 19:23

Den 15-07-2004 19:38 skriblede Henning Kampmann:

> Det vil værer dejligt, såfremt der er en, der vil forklare mig
> 'hvorfor'. Kan der også anvises en mulig løsning, er det
> selvklart alletiders.

Explorer accepterer en masse ikke godkendt HTML og andre scripts og
gøjl, det er både en fordel såvel som en ulempe.
Det kommer an på situationen.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner
- www.lobner.dk

Peter Thomsen (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 16-07-04 13:31

Søren Løbner wrote:
> Den 15-07-2004 19:38 skriblede Henning Kampmann:
>
>> Det vil værer dejligt, såfremt der er en, der vil forklare mig
>> 'hvorfor'. Kan der også anvises en mulig løsning, er det
>> selvklart alletiders.
>
>
> Explorer accepterer en masse ikke godkendt HTML og andre scripts og
> gøjl, det er både en fordel såvel som en ulempe.
> Det kommer an på situationen.

Hvad kan ulempen være?



--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen
http://www.cccp.nu
CALM UNDER PRESSURE

Remove "REMOVE" if you want to mail me.

Stig Nygaard (16-07-2004)
Kommentar
Fra : Stig Nygaard


Dato : 16-07-04 19:36

Hej Peter


Peter Thomsen wrote:
>> Explorer accepterer en masse ikke godkendt HTML og andre scripts og
>> gøjl, det er både en fordel såvel som en ulempe.
>> Det kommer an på situationen.

> Hvad kan ulempen være?

Hvis du er udvikler og kun tester i IE kommer du let til at lave en
masse skod-kode. Men set fra en almindelig brugers side, så er det
selvfølgelig kun en fordel (sålænge den så altså også fortolker korrekt
kode på den korrekte måde, selvfølgelig).


Mvh. Stig
www.rockland.dk

Ukendt (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-07-04 20:44

Den 16-07-2004 14:31 skriblede Peter Thomsen:

> Søren Løbner wrote:
>
>> Explorer accepterer en masse ikke godkendt HTML og andre scripts og
>> gøjl, det er både en fordel såvel som en ulempe.
>
>
> Hvad kan ulempen være?
>

At det ikke forstås på samme måde af andre browsere, fordi det ikke er
en standardiseret syntax.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner
- www.lobner.dk

Peter Thomsen (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Peter Thomsen


Dato : 21-07-04 13:27

Søren Løbner wrote:
> Den 16-07-2004 14:31 skriblede Peter Thomsen:
>
>> Søren Løbner wrote:
>>
>>> Explorer accepterer en masse ikke godkendt HTML og andre scripts og
>>> gøjl, det er både en fordel såvel som en ulempe.
>>
>>
>>
>> Hvad kan ulempen være?
>>
>
> At det ikke forstås på samme måde af andre browsere, fordi det ikke er
> en standardiseret syntax.

Jo, men det er jo ikke en ulempe for brugeren, der anvender IE og kan se
det hele.


--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen
http://www.cccp.nu
CALM UNDER PRESSURE

Remove "REMOVE" if you want to mail me.

Jens Gyldenkærne Cla~ (21-07-2004)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 21-07-04 13:45

Peter Thomsen skrev:

> Jo, men det er jo ikke en ulempe for brugeren, der anvender IE
> og kan se det hele.

Det er en ulempe hvis brugeren er webdesigner eller blot redaktør
af webindhold. Her kan fejl, der gør siden ubrugelig i andre
browsere, blive skjult af IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Henning Kampmann (15-07-2004)
Kommentar
Fra : Henning Kampmann


Dato : 15-07-04 22:43

Hej igen

On Thu, 15 Jul 2004 19:38:04 +0200, Henning Kampmann
<venligst.ingen@mail.net> wrote:

-klip-
>| I Explorer virker det perfekt, men hverken Netscape ell. Firefox
>| kan klare opgaven - der kommer intet billede!? :(

Efter at jeg har bakset rundt med opsætningen af Firefox. fandt
jeg det der skulle til, nemlig:

tools>options og så flueben i dem alle undtagen den nederste 'for
the origin Web site only' - og netop i det sidste felt havde jeg
et flueben, som altså blot skulle væk.

Tak til dem der gerne ville hjælpe mig.

Vnelig hilsen

Henning

Henrik K Hansen (19-07-2004)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-07-04 22:03

Søren Løbner, du skrev:

> At det ikke forstås på samme måde af andre browsere, fordi det ikke er
> en standardiseret syntax.

Sådan lidt i stil med at din nyheds læser kun accepterer artikler der
er skrevet på engelsk.

--
Henrik

Georg Hedgaard (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Georg Hedgaard


Dato : 13-08-04 05:38

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@despammed.com> wrote in message news:<19.07.2004.23.03.05_dk.edb.internet.software.browser_@hkh.dyndns.dk>...
> Søren Løbner, du skrev:
>
> > At det ikke forstås på samme måde af andre browsere, fordi det ikke er
> > en standardiseret syntax.
>
> Sådan lidt i stil med at din nyheds læser kun accepterer artikler der
> er skrevet på engelsk.

Nej, lidt i stil med at vi ikke gider at læse indvander-dansk (dem der
ikke har lært at tale ordentlig dansk), noget som "Mig tale godt
dansk, du forstå".

/Georg

Peter Brodersen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 13-08-04 12:19

On 12 Aug 2004 21:37:49 -0700, georghedgaard@yahoo.com (Georg
Hedgaard) wrote:

>Nej, lidt i stil med at vi ikke gider at læse indvander-dansk (dem der
>ikke har lært at tale ordentlig dansk), noget som "Mig tale godt
>dansk, du forstå".

indvander-dansk?

Skal vi blive i analogiens verden, så er det vel et eksempel på det,
der er værre end browsere, der ikke er HTML-compliant: browsere, der
*påstår*, at de er HTML-compliant, men ikke er det :)

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'
perl -le 'print 5-4.9;'

Georg Hedgaard (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Georg Hedgaard


Dato : 18-08-04 23:19

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in message news:<cfi82q$t1k$2@katie.ellegaard.dk>...
> indvander-dansk?

Måske er det bedre at sige Tarzan-sprog, i hvert fald mindre
fremmedfjendsk ladet.
Hvis det er den slags ubehageligheder, du vil påpege.

> Skal vi blive i analogiens verden, så er det vel et eksempel på det,
> der er værre end browsere, der ikke er HTML-compliant: browsere, der
> *påstår*, at de er HTML-compliant, men ikke er det :)

Ja, men er det en analogi? Det er vel blot en konkretisering.

Jeg finder at trække analogien ud fra konteksten (især når den er
edb-relateret) gør det mere klart og forståeligt.

Personligt ser jeg IE som en analfabet, der har lært at genkende nogle
ord, men samtidig har sit egen system, men ikke kommer til at lære at
læse/stave rigtigt.

/Georg

Peter Brodersen (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 19-08-04 00:13

On 18 Aug 2004 15:18:36 -0700, georghedgaard@yahoo.com (Georg
Hedgaard) wrote:

>> indvander-dansk?
>Måske er det bedre at sige Tarzan-sprog, i hvert fald mindre
>fremmedfjendsk ladet.
>Hvis det er den slags ubehageligheder, du vil påpege.

Jeg prøvede blot uden held at lave en joke over endnu et eksempel på
at man ikke kan nævne "ordentligt dansk" og lignende, uden selv at
lave en fejl.

(indvander kontra indvandrer)

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'
perl -le 'print 5-4.9;'

Georg Hedgaard (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Georg Hedgaard


Dato : 27-08-04 00:58

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> wrote in message news:<cg0npq$oc3$1@katie.ellegaard.dk>...
> On 18 Aug 2004 15:18:36 -0700, georghedgaard@yahoo.com (Georg
> Hedgaard) wrote:
> Jeg prøvede blot uden held at lave en joke over endnu et eksempel på
> at man ikke kan nævne "ordentligt dansk" og lignende, uden selv at
> lave en fejl.
>
> (indvander kontra indvandrer)

Ah, ups.

/Georg

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste