Kan jeg kombinere/forkorte scriptet
Fra : Britt Malka

Dato : 15-07-04 18:16

Goddag

Jeg har fundet et script, så man kan undgå at få ens hjemmeside fanget
i rammen. Faktisk har jeg fundet det i to versioner:

Version 1 (hvor jeg går ud fra, at taggen ikke er W3-godkendt)

<script>
if (self != top)
top.location = self.location
</script>

Version 2

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
if (top.location != self.location)
{
top.location = self.location
}
</script>

Jeg kunne godt tænke mig en kombination af disse to:

Men er det nok?
--
Britt Malka
Tilmeld dig nyhedsbrev og få gratis ebog om html - http://www.tips-og-tricks.com/ebog.html

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-07-04 18:33

Britt Malka <news@foxladi.com> writes:

> [...]
> i rammen. Faktisk har jeg fundet det i to versioner:

> Version 1 (hvor jeg går ud fra, at taggen ikke er W3-godkendt)

Det er ikke gyldigt HTML 4, nej (script-tagget kom først med i HTML
4).

> Jeg kunne godt tænke mig en kombination af disse to:
>
> <script language="JavaScript" type="text/javascript">
> [...]

Det er for meget :)

Jeg ville skrive:
---
<script type="text/javascript">
if (self != top) {
top.location.href = location;
}
</script>
---

"language"-attributten er "deprecated" (og har været det siden den først
blev officiel i HTML 4). "type"-attributten er påkrævet og er altid
tilstrækkeligt.

Af (smertelig) erfaring sætter jeg *altid* klammer omkring kroppen
på en "if"-sætning, også selvom der kun er en sætning i den. Man undgår
så den dumme fejl at glemme klammerne når man tilføjer en ekstra linje.
Det sker. Alt for ofte.

At bruge top.location.href i stedet for bare top.location er ren
personlig smag.

/L

Fra : Britt Malka

Dato : 15-07-04 21:17

On Thu, 15 Jul 2004 19:33:14 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

>Jeg ville skrive:

Tak, det gør jeg så. Det ser du i morgen i Tips&Tricks

>"language"-attributten er "deprecated" (og har været det siden den først
>blev officiel i HTML 4). "type"-attributten er påkrævet og er altid
>tilstrækkeligt.

Ups, ja, det vidste jeg da godt. Jeg må være lidt for træt.

> [...]
>på en "if"-sætning, også selvom der kun er en sætning i den. Man undgår
>så den dumme fejl at glemme klammerne når man tilføjer en ekstra linje.

Det er godt, at du skriver det. Man kan lige så godt gøre sig det til
en god vane at have det med i så fald.