Forms Submit button og JavaScript
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-07-04 14:39

Hejsa

Via ASP.NET har jeg lavet en webcontrole der kan genere et INPUT tag af
typen Submit, Reset eller Button
Så langt så godt

Men hvordan virker en sådan en Submit knap på en form egentlig?
Jeg har et JavaScript på hændelsen OnClick, og det ser ud til at virke fint
Men burde det ikke være placeret på Formen OnSubmit i stedet?

Siderne skal kun kunne vises i MSIE (intranet) så problemet er ikke sp stort

pft/Peter

Fra : *XxX*

Dato : 15-07-04 18:13

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> typen Submit, Reset eller Button
> Så langt så godt
>
> Men hvordan virker en sådan en Submit knap på en form egentlig?

Mener du hvorfor ikke bare bruge en button istedet??

En submit knap sender indholdet hvormod en button knap kun kan trykkes på.

> Jeg har et JavaScript på hændelsen OnClick, og det ser ud til at virke
fint
> Men burde det ikke være placeret på Formen OnSubmit i stedet?

Det ville nok være at fortrække da det så også virker på >Enter< tryk.

Hvis du ikke vil have den til at sende indholdet kan du efter funtionen i
onSubmit lave en Return False

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-07-04 18:45

"*XxX*" wrote

> Peter Lykkegaard wrote
>
> Mener du hvorfor ikke bare bruge en button istedet??

Jeg har en del buttons på formen
Jeg vil gerne have at brugeren kan bruge Enter kanppen/tastaturet i
stedet for musen
Eller det er et krav fra kunden

> En submit knap sender indholdet hvormod en button knap kun kan trykkes
på.

> Det ville nok være at fortrække da det så også virker på >Enter< tryk.

OnClick virker faktisk samtidig med at formen submittes
I dette tilfælde ser det lidt "sjovt" ud :-|

> Hvis du ikke vil have den til at sende indholdet kan du efter
funtionen i
> onSubmit lave en Return False

Jow, funktionen der bliver kaldet fra OnSubmit skal returnere true/false
alt efter hvad man ønsker skal ske

- Peter